نقش ورزش در سلامتی افراد و جامعه

اگر یقین ‌داشته باشیم که تنها نیم ساعت ورزش روزانه در روحیه ما معجزه میکند ، هیچ‌گاه در برنامه روزانه خود از آن غافل نمی شویم. باید قبول کنیم‌ بسیاری از مردم با انجام منظم ورزش روزانه  سلامتی جسم و روان خود را حفظ می کنند و کیفیت زندگی خود را افزایش می دهند. 

یک ورزشکار ارزش ها، مهارت ها و گرایش هایی کلی مانند پهلوانی و جوانمردی را درک می کند و سعی می کند درست زندگی کند؛ یک  فرد ورزشکار،  سالم ، تندرست و دارای پشتکار و با قاطعیت برنامه های خود را دنبال می کند و در اوج قدرت  انعطاف پذیر می باشد. یک ورزشکار خوب سعی می کند در همه ابعاد زندگی به سمت و جهتی پویا و مثبت حرکت کند.

امروزه ورزش بخش مهمی از فرهنگ ملت های مختلف در جهان معاصر است و در طول شبانه روز افراد زیادی در برنامه های مختلف ورزشی شرکت می کنند، بحث های جنجالی خبرگزاری های مختلف، سرفصل روزنامه ها، برنامه های تلویزیونی و خبرهای مهم ورزشی جایگاه آن را در بین مردم دنیا کاملا روشن ساخته است.  

اعلام موفقیت یا شکست در مسابقات مهم و رسمی میلیون ها نفر از مردم دنیا را شاد یا غمگین می کند، پس به این نتیجه می رسیم که ورزش در تمام دنیا جایگاه ویژه ای دارد و همه ما می دانیم که ورزش و فعالیت فیزیکی برای سلامتی بسیار مفید بوده و می تواند به بهتر شدن حافظه ، کنترل فشار خون، سلامتی قلب و مغز انسان کمک کند و این تأثیر وقتی بیشتر می شود که بطور مرتب و حداقل سه بار در هفته ورزش کنید؛  همچنین انجام حرکات منظم ورزشی علاوه بر سلامتی جسمانی  عامل خودباوری، تقویت اراده و احساس موفقیت و شادابی میباشد.  

ورزش انسان را از حالت افسردگی خارج می کند و باعث نشاط و امیدواری در انسان می گردد. تمرینات منظم، سبک و کم فشار ورزشی باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود، ورزش مقاومت بدن را در مقابل بیماری های خطرناک مثل سرطان و سکته قلبی و مغزی بالا می برد؛ پس توجه داشته باشیم که ورزش به عنوان پدیده ای اجتماعی برای دوام جامعه لازم بوده و باید به آن اهمیت دهیم. ضمن اینکه باید به این باور برسیم ورزش فعالیتی فقط برای پر کردن اوقات فراغت نیست، بلکه ضرورتی روزانه در شیوه زندگی است که سلامت جسم و روان را به همراه دارد که همه ما وظیفه داریم  وارد عمل شده و با فرهنگ سازی درست و ایجاد انگیزه در همه افراد جامعه آنها را به سمت ورزش و سلامتی هدایت کنیم.

امروزه در تمام دنیا ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند، لذا شایسته نیست بخواهیم از ورزش کردن غافل شویم. ضمن اینکه بهترین نتیجه ای که از تمرینات ورزشی گرفته می شود این است که احتمال ابتلای شما رابه تعداد زیادی از بیماریهای خطرناک‌ و کشنده مانند مریضی های‌ قلبی و عروقی ، فشار خون بالا، پوکی استخوان، دیابت، کلسترول بالا،انواع سرطانها ، حملات قلبی و مشکلات مفاصل کاهش می دهد. 

ورزش از دو دیدگاه دیگر نیز می تواند بسیار بااهمیت باشد؛ در دیدگاه اول کمتر دیده شده شخص ورزشکار به سمت مواد مخدر و اعتیاد گرایش پیدا کند و در دیدگاه دوم سلامتی مردم جامعه باعث رشد و پیشرفت آن جامعه می گردد.  هدف از ورزش کردن ، ایجاد انگیزه، شور و شادابی، تقویت قوای جسمانی  سلامتی خود، خانواده و جامعه است، پس در برنامه های روزانه خود برای ورزش کردن برنامه ریزی کنید تا همیشه سالم و تندرست باشید.

سیدرضا میرحسینی – مهندس عمران، مربی ورزش کاراته، قایقرانی و آمادگی جسمانی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=17015

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: