وحدت صنفی، سرمایه گذاری بومی و طرح های نو، سه گام اساسی برای موفقیت برند فرش گیلان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان به همراه رئیس سازمان صمت و رئیس اتاق اصناف ازکارگاه طراحی فرش دست بافت مرکز آموزش عالی برهان نیروی شمال بازدید کردند.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان،کیوان محمدی رئیس سازمان در جریان ابن بازدید با تاکید بر اینکه فرش گیلان برای تبدیل شدن به یک برند به سه گام اساسی نیاز دارد، اظهار داشت: مورد اول این است که علیرغم وجود پتانسیل مناسب در حوزه فرش دستبافت در استان، فعالان این حوزه به هماهنگی و وحدت نرسیده اند که این می تواند ناشی از نوپا و جوان بودن این صنف در گیلان باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان دومین مشکل این صنعت را عدم جذب سرمایه گذاری درون استانی عنوان و تصریح کرد: بسیاری از تولیدکنندگان فرش دستبافت در استان با سرمایه تجار استان های دیگر مشغول فعالیت هستند که باید با پایین آوردن ریسک، سرمایه گذاران بومی را به حمایت از فرش گیلان ترغیب کنیم.

وی  با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم فرش دستباف گیلان در جهان مطرح شود باید روح آن گیلانی باشد ، افزود: شالیزارها ، باغ های زیتون ، چای ، سوسن چلچراغ و دهها سمبل و نماد بومی دیگر وجود دارند که می توان از آنها برای ایجاد برند فرش گیلان بهره جست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به نقش مهم اساتید و دانشگاهیان در بومی سازی طرح و نقش فرش دستبافت، افزود: دانشگاه باید در زمینه آموزش و نوآوری در طراحی فرش دستباف ورود کند تا طرح ها و ایده های خلاقانه ارائه شود .

محمدی با بیان اینکه به عنوان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این آرزوی ما است که بهترین ها را برای گیلان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در خصوص فرش دست بافت، آرزوی ما این است که یک روز نام فرش گیلان در همه جا بدرخشد و آمادگی داریم تا از برند فرش گیلان حمایت کنیم.

بازاریابی حلقه مفقوده صنعت فرش گیلان
فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این بازدید ضمن تقدیر از پیگیری های اتاق اصناف مرکز گیلان و حمایت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت : در بخش آموزش فرش دستباف گیلان قدم های بزرگی برداشته شده است .
وی فرش را بعد از نفت مهمترین منبع درآمدی کشور در حوزه صادرات عنوان کرد و گفت : فرش دستباف تابلویی از داشته های حوزه فرهنگ کشور است .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد : برای استفاده از تمام ظرفیت حوزه فرش دستباف در گیلان باید یک وفاق بین تمامی سازمان های ذیربط ، سرمایه گذاران و فعالان حوزه فرش ایجاد کنیم.
وی حلقه مفقوده صنعت فرش دستباف استان گیلان را بازاریابی و عدم تمایل سرمایه گذاران بومی برای حضور در این عرصه عنوان کرد.

فرش دستبافت گیلان باید جهانی شود

جلال الدین محمد شکریه رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان نیز در این بازدید با اشاره به اهمیت نقش آموزش طراحی در حوزه فرش دستباف تأکید کرد : فرش دستباف گیلان باید با ایده های نو و ایجاد همدلی و ارائه طرح های مختص به خود و با استفاده از ظرفیت و توانایی فرش بافان گیلانی، جهانی شود .
شکریه افزود : با طراحی لوگوی مناسب برای فرش گیلان باید کاری کرد تا فرش بافان این استان، دیگر به سمت تولید فرش با امضای شهرها و برندهای دیگر نروند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=15483

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: