هویت فرهنگی با فعالیت‌های هنری و فرهنگی تداوم دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تا زمانی که هویت فرهنگی فقط نمایه باشد راه به جایی نخواهد برد، اظهار کرد: با انجام فعالیت‌های هنری و فرهنگی، خلق آثار ارزشمند فرهنگی، هنری ادبی، ایجاد نگارخانه‌ها و برپایی نمایشگاه‌ها تداوم پیدا می‌کند.

به گزارش باز باران خبر، عکس‌ها از درون قاب‌هایشان با تماشاگر سخن می‌گویند، سرگذشت قربانیان عشق اجباری با صورت‌های از شکل افتاده، حکایت زندگی سخت معدنچیان زغال سنگ، حدیث غمناک آخرین قدم‌های دریاچه رو به زوال و روایت یک رویا.

موسسه فرهنگی و هنری «هنرگاه» رشت، مجموعه‌ای از عکس‌های ابراهیم نوروزی عکاس مطرح جهانی در نگارخانه «ارغوان» این موسسه به‌نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان که به‌مناسبت گشایش نگارخانه ارغوان و نمایش آثار ابراهیم نورزی در موسسه فرهنگی هنرگاه حضور یافته بود، گفت: به نوبه خودم از این اتفاقات فرخنده خشنودم.

فیروز فاضلی اظهار داشت: هرچه کارهای فرهنگی هنری زیاد باشد نشان از این است که جامعه در فرهیختگی حرکت می‌کند و به فرهیختگی علاقه‌مند است و به نوعی تضمین فرهیختگی جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: گیلان همیشه به فرهنگ و هنر خودش مشهور بوده اما با این همه شهرت،  قلت اماکن فرهنگی و هنری در این استان ملموس بوده است.

فاضلی اذعان داشت: با این که تلاش شد برای ساخت تالار مرکزی و جاهای مختلف، اما اقبال بسیار به مقوله فرهنگ و هنر که امری مبارک است تلاش بیشتر را در جهت ایجاد زیرساخت‌ها می‌طلبد و همه ما باید در این جهت تلاش بیشتری کنیم.

وی با بیان این که اقبال به گیلان همیشه بوده، یادآور شد: شما در داستان فارسی شکر است از کتاب “یکی بود یکی نبود” جمال‌زاده می‌بینید که حادثه در انزلی پیش می‌آید، سونیا گرجی اول بار در رشت می‌رود روی صحنه تئاتر بازی می‌کند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این تعاملات به واسطه این که گیلان به مرکز ایران نزدیک است و از سویی چون دروازه اروپا بوده وجود داشته اما این هویتی که با ما است باید تداوم پیدا کند.

وی متذکر شد: تا زمانی که این هویت فرهنگی فقط نمایه باشد زیاد راه به جایی نخواهد برد بلکه با انجام فعالیت‌های هنری و فرهنگی خلق آثار ارزشمند فرهنگی، هنری، ادبی، ایجاد این نگارخانه‌ها و برپایی نمایشگاه‌ها تداوم پیدا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در خصوص نمایشگاه آثار ابراهیم نوروزی گفت: ایشان عکاسی را نوعی روایت دیده‌اند و این خیلی خوب است. بن‌مایه های مشترکی که بین عکاسی و داستان و رمان و شعر عملا پیدا کرده‌اند چیزی است به نام روایت.

فاضلی با اشاره به مجموعه کارهای فاین آرت نوروزی در این نمایشگاه اظهار داشت: علاوه بر هنرمند خالق اثر، مخاطب هم می‌تواند به یک روایت برسد؛ دنیای به این بزرگی در این انسان کوچک خلاصه شده، لباس سرخ انسانی که در این مجموعه بود گویا عشق به زندگی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مطابق عادت انتظار داشتیم کنار هر عکس یک سرگذشتی بزنند یک لو رفتگی معنایی داشته باشد خوشحالی من این بود که اینجا این لو رفتگی معنا نبود یعنی چند عبارت زده بودند و اندیشیدن درباره معنای کارها را به مخاطب سپرده بودند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=6028

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: