همایش «تولید،اشتغال و رسانه» برگزار شد


باز باران خبر/میترا حسابی/ همایش «تولید،اشتغال و رسانه» با حضور مسئولین کشوری و استانی و صاحبان صنایع تجاری خرد وکلان برگزار شد.

مدیر عامل شرکت صوتی و تصویری سروش در همایش«تولید،اشتغال و رسانه» با تاکید بر لزوم بررسی نقشها و کارکردهای اجتماعی رسانه در جامعه امروز گفت: شناخت وظایف و کارکرد ابزار ارتباطات جمعی و تهیه و تولید محتوای مناسب بیش از هر چیزی ضرورت دارد،چرا که وسایل ارتباط جمعی از طریق ارائه واقعیت‌های مورد وفاق جامعه در شکل گیری افکار عمومی نقش به سزایی دارد.

غلام حسن کشاورز افشاری، با اشاره به اینکه امروزه رسانه چهارمین صنعت پرسود دنیا است اظهار کرد: در دنیای ۸ میلیاردی امروز دهکده جهانی تبدیل به یک شبکه جهانی شده و نزدیک به ۶ میلیارد نفر در این شبکه جهانی زندگی می کنند.

وی افزود: قدرت رسانه در جهان امروز حرف نخست را در مدیریت افکار عمومی می زند. رسانه می تواند با جریان سازی فکری جایگاه ارزش و ضد ارزش را تغییر داده و به نفع گروه ها و مخاطبین خود گام بردارد.

مدیر عامل شرکت صوتی و تصویری سروش در ادامه صحبت هایش با اشاره به نقش تبلیغات در رسانه های جمعی تصریح کرد: همزمان با پیشرفت تکنولوژی و توسعه ابزار ارتباطی، رسانه‌های دیجیتال در کنار رسانه‌های سنتی توانسته است بر افکار و عقاید مردم تأثیر ویژه‌ای بگذارد. به ویژه اینکه با افزایش روزافزون استفاده از فضای مجازی توسط مخاطبان، شاهد نفوذ و تأثیر رسانه‌های دیجیتال در افکار عمومی هستیم.

دکتر افشاری، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وسایل در شکل‌دهی به افکار عمومی رسانه‌ها هستند،افزود: نقش رسانه‌ها در اقناع و تأثیرگذاری بر افکار عمومی بی بدیل است، زیرا رسانه‌ها با استفاده از تکنیک‌هایی خاصی مثل انگاره‌سازی، برچسب‌زنی، برجسته‌سازی بر ذهنیت مخاطب تأثیر می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه امـروزه وسـایـل ارتـبـاط جمعى در تمامى کشورها نقش مهمی را در زمـیـنه هاى مختلف از جمله سیاسى، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگى ایفا مى کنند، خاطر نشان کرد: از جمله عوامل موثری که بیشترین تاثیر را در بعد فرهنگی جوامع امروزی، به عنوان تکنولوژی نوین عهده دار است، اینترنت می باشد.

مهندس افشاری، در همین راستا با بیان اینکه با نگاه سنتی دیگر نمی توان در رسانه موفق بود،افزود:نقش فضای مجازی و رسانه در توسعه کشورها غیر قابل انکار است و تسلط بر دانش ارتباطات و برندسازی در رسانه منجر به موفقیت در کسب و کار می شود.

وی با انتقاد از اینکه در حوزه تولید محتوا بسیار ضعیف هستیم، افزود: در گذشته رسانه ها محدود به مساجد بودند و بسیاری از مفاهیم اجتماعی و فرهنگ و آداب و رسوم مردم از طریق تریبون مساجد اشاعه پیدا می‌کرد، اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و ورود اینترنت بسیاری از مفاهیم فرهنگی و ارزش های اجتماعی از طریق دنیای ارتباطات در سیطره فضای مجازی بر رسانه تحریف یا ارزش گذاری می شود.

مدیر عامل شرکت صوتی و تصویری سروش با اشاره به اینکه ۶۶ درصد تبلیغات در دنیا در حوزه دیجیتال صورت می پذیرد، افزود: با وجود اینترنت، روش های تبلیغاتی تغییرات فراوانی کرده اند. تبلیغات اینترنتی در میان کسب و کارها فراگیر شده در نتیجه روش‌های سنتی تبلیغات تأثیر چندانی بر روی انتخاب مردم ندارند. به همین علت است که بازاریابی دیجیتال به عنوان یک روش نوین، در حال گسترش در بین شیوه‌های بازاریابی گذشته می‌باشد.

مهندس افشاری، در پایان صحبت هایش به تشریح
موضوع تبلیغات در حوزه دیجیتال مارکتینگ پرداخت و گفت: در دوره‌ای که کاربران زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی و به طور کلی در اینترنت سپری می‌کنند، شما می‌توانید با استفاده از این فضا به معرفی برند خود پرداخته و مخاطبان را تشویق به خرید محصولاتتان کنید.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان، در ادامه این همایش با اشاره به نقش و اهمیت رسانه ملی در جامعه گفت: تلویزیون از یکی از، بزرگترین رسانه‌هایی است که مخاطبان فراوانی را به خود جلب می‌کند، مخصوصا آگهی‌های تلویزیونی که در ساعت‌های پربیننده پخش می‌شوند.

محمد باقر باقرزاده، با تاکید بر نقش اثرگذار تبلیغات بازرگانی بر رونق تولید و کسب و کار گفت: نتایج پژوهش‌ها و نظرسنجی ها حاکی از این است که پخش آگهی بازرگانی در صداوسیما تاثیرات مشهودی در رونق اقتصادی بنگاه های اقتصادی خرد و کلان دارد و ارتقای سطح کیفی این تبلیغات به نوعی زمینه افزایش سواد تبلیغاتی و بصری افراد جامعه را فراهم می کند.

وی افزود: تبلیغات تلویزیونی می‌تواند در بین رسانه‌ها حرف اول را بزند زیرا تلویزیون در بین سایر رسانه‌ها از مخاطبان بیشتری برخوردار است به همین دلیل صاحبان تجارت‌های بزرگ بیشتر تلاش دارند که تبلیغات کالای خود را در تلویزیون به نمایش بگذارند.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان،با اشاره به تولید و ساخت سریال فاخر توسط صداوسیمای مرکز گیلان و پخش آن در شبکه های ملی کشور گفت:تلویزیون پل ارتباطی بین مردم و دولت وهمچنین نظام‌های اجتماعی حاکم بر جامعه وصاحبان تجارت‌های مختلف است و صدا و سیمای مرکز گیلان همواره تلاش میکند تا با تولید محتوای مناسب و ارائه آثار فاخر مخاطبین بسیاری را جذب کند.

وی با اشاره به برنامه پرطرفدار آقای حقدوست در شبکه باران گفت: این برنامه با توانمندی این هنرمند گیلانی خوشبختانه توانسته است مخاطب زیادی را در صدا و سیمای گیلان جذب کند.

باقرزاده، همچنین با اشاره به آمار مخاطبین آگهی تبلیغاتی تلویزیون در شبکه باران گفت: بر اساس آمار بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آگهی‌هایی را که قبل از اخبار در شبکه باران پخش می شود را می بینند.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان گفت: طبق نظرسنجی ها اخبار ساعت ۲۰ شبکه باران ۶۰ درصد و اخبار گیلکی ساعت ۲۳ بیش از ۶۷ درصد بیننده دارد.

باقرزاده افزود: نظارت دقیقی از سوی کارشناسان مجموعه ما بر روند تولید و پخش تیزرها و تبلیغات صورت می‌گیرد، تا تبلیغات در بهترین دقایق یک سریال و برنامه‌های پربیننده، گنجانیده شده و پخش می‌شوند. این ها همه، نشانگرِ توجه مسئولین صدا و سیما به نوع محتوا و اهمیت فرهنگ و رونق اقتصادی صاحبان بنگاه های اقتصادی است.

در این همایش مدیرعامل دفتر سروش گیلان و نماینده انحصاری پذیرش و ‌پخش پیام های بازرگانی استان نیز با اشاره به نقش رسانه ها در رونق تولید گفت: در عصر امروز رونق تولید کالاها بدون فعالیت و تبلیغات رسانه ای ممکن نیست. زیرا این رسانه ها هستند که می توانند با استفاده از کارکردهای اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی خود برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد ملی به حرکت درآیند.

دکتر حامد کاسی پور تصریح کرد: رسانه ملی با آگاهی بخشی و تبین اهمیت استفاده از تولیدات داخلی کشور و با ایجاد فرهنگ صحیح مصرف مردم و نهادینه کردن آن در سطح جامعه، در تحقق شعار رونق تولید ملی و ترغیب مردم به استفاده از تولیدات داخلی سهم بسزایی دارند.

هودنه رییس شرکت گنجینه خزر گفت: امروزه تبلیغات به عنوان یک ابزار مهم ارتباطی در کسب و کار است، تبلیغات می‌تواند نقش مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت در ارائه یک محصول یا شرکت باشد.

وی افزود: صدا و سیما می‌تواند نقش موثری در انتخاب عموم مردم در هنگام خرید کالا داشته باشد و باید این نقش را به خوبی ایفا کند. انتظار ما این است مسئولین صدا و سیما و رسانه ملی از صاحبان صنایع خرد و کلان به ویژه در زمینه تبلیغات حمایت کنند.

مدیرفروشگاه احمدی رشت نیز در این همایش به نقش تبلیغات در رسانه ملی اشاره کرد و گفت: تبلیغات تلویزیونی به مدد بهره‌گیری از رسانه‌ای فراگیر و پرنفوذ، این قابلیت را دارد تا پیام تبلیغاتی برند را به گستره وسیعی از مخاطبان منتقل کند.

وی با اشاره به افزایش هزینه تبلیغات در تلویزیون گفت: با توجه به تورم اقتصادی افزایش هزینه تبلیغات یکی از دغدغه های اصلی صاحبان کسب و کار می باشد. امیدواریم مسئولین صدا و سیما در بحث تبلیغات به صاحبان تجاری خرد و کلان که باعث اشتغال زایی در جامعه می‌شوند نگاه ویژه داشته باشند.

موسوی، مدیر رستوران ماهیگ نیز در این همایش گفت: رسانه ملی باید در جهت ارتقای اعتماد در میان مخاطبان و نیز تولید محتوای متناسب با نیاز و خواست و سلایق مخاطبان تلاش کند.

وی بیان کرد: این نکته را هم مدنظر داشته باشیم هر چقدر هم که محتواهای خوبی در رسانه ملی تولید شود، اما اگر متناسب با نیاز و سلایق مردم ارزش گذاری نشود اثر معکوس خواهد داشت.

موسوی با اشاره به کمرنگ شدن سرمایه گذاری در گیلان گفت: محتواهای عرضه شده در شبکه باران چه در بخش فرهنگی و اقتصادی باید از حالت طنز و لودگی به سمت محتوای های قوی و فاخر هدایت شود،زیرا این مساله علاوه بر اینکه بر سلیقه و ذائقه مخاطب تأثیر نامطلوب می گذارد، بازدهی تبلیغات را نیز کاهش می دهد./

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=30172

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: