تجلیل از خبرنگاران گیلانی در تالارمرکزی

بازباران خبر/همایش تجلیل از خبرنگاران عصر روز شنبه ساعت١۶ با حضور خبرنگاران، مدیران مسئول و دست اندرکاران رسانه‌های مکتوب و آنلاین و به میزبانی استانداری گیلان،اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان،موسسه خانه مطبوعات،سازمان بسیج رسانه،سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

نوشین کریمی به نمایندگی از خبرگزاری ها، رضا عاطفی به نمایندگی از پایگاه های خبری و مریم غلامپور به نمایندگی از رسانه های مکتوب استان مطالبی در خصوص جایگاه و رسالت خبرنگاری و مشکلات این قشر زحمتکش ارائه کردند.

مدیرعامل خانه مطبوعات در این همایش اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در ایام کرونا دوشادوش کادر درمان ظاهر شدند.ابراهیمی با اشاره به تزریق واکسن کرونا در روزهای نخستین بیان کرد: خبرنگاران گیلانی اولین خبرنگاران در کشور بودند که واکسیناسیون شدند.وی با تاکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود: تاکنون چندین دوره آموزش خبرنگاری را عناوین مختلف برگزار شد و این روند استمرار خواهد یافت. وی خواستار راه اندازی مرکز آموزش خانه مطبوعات در گیلان شد .

استاندار در همایش تجلیل از خبرنگاران ، درددل‌ها و واگویه‌های فعالان رسانه و خبرنگاران را در بستر همدلی و وفاق تاثیرگذار دانست و افزود: خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان، در برنامه ریزی‌ها و تصمیم سازی‌ها و همچنین امیدبخشی جامعه، نقشی بی بدیل ایفا می‌کنند.وی در ادامه با قدردانی از زحمات بی دریغ و خالصانه خبرنگاران در برهه‌ها و عرصه‌های گوناگون، از برنامه ریزی برای کمک به حل مشکلات این قشر تلاشگر به ویژه در حوزه بیمه و خدمات درمانی، تامین مسکن، استفاده از تسهیلات ارزان قیمت بانکی و اختصاص فضای مناسب برای بخش آموزش خانه مطبوعات و رسانه گیلان خبر داد.

رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش با تاکید بر جایگاه ویژه خبرنگاران و اهالی رسانه، گفت: برای حفظ حقوق و شأن خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه باید چارچوب و قالب مشخص و معینی تدوین و تبیین شود تا بسیاری از دغدغه‌های این قشر زحمتکش را بتوان برطرف کرد.وی افزود: آنهایی که جلسات شبانه برگزار می کنند، می بایست این نشست ها را برای استانداران گذشته برگزار می کردند نه الان،بنده به عنوان یک برادر تا پای آبرو با آقای استاندار هستم، به بچه محل اعتقاد دارم و بچه های گیلان باید در کشور رشد کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این همایش، بااشاره به فعالیت ۴٠٨ رسانه فعال در استان، گفت: خبرنگاران، منعکس کننده مطالبات قشر‌های مختلف مردم و زبان گویای جامعه هستند و امروز رویکرد مدیران باید به سمت و سوی پاسخگویی به این مطالبات سوق پیدا کند.وی با تاکید بر ایجاد عدالت رسانه‌ای در دولت سیزدهم بیان کرد: عدالت رسانه‌ای باید در لایه‌های مختلف جامعه ایجاد شود.

رییس سازمان بسیج رسانه‌ای استان هم در این نشست، با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی اصحاب زحمتکش، فرهیخته و مظلوم رسانه‌ها، گفت: اگر خبرنگار در یک روز و در لحظه، حضور نداشته باشد هیچ واقعه و یا اتفاقی ثبت و ضبط نخواهد شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=26830

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: