بازگشت مجدد کرونا با یک فوتی در کهگیلویه و بویراحمد

بازباران خبر/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شیوع مجدد کروناویروس به استان کهگیلویه و بویراحمد با یک فوتی خبر داد.

«محمد غلام نژاد» در گفت و گو با ایسنا از افزایش شمار قربانیان کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به هزار و ۱۲۶ نفر خبرداد و گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار کرونایی در این استان دیگر جان خود را از دست داد.

وی افزود: هم اکنون ۴۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۹۶ هزار ۲۷۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.غلام نژاد با اشاره به آزمایش‌های انجام شده در استان در ۲۴ ساعت گذشته، تصریح کرد: از ۶۳ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل آزمایش‌های پی سی آر ورپید تست است حدود ۲۴ درصد موارد مثبت بودند.

وی ادامه داد: موج جدیدی از اُمیکرون در کشور چین شدت پیدا کرده و در برخی کشورهای اروپایی نیز همچنان مرگ ومیر سه رقمی دارند که احتمالا پیک هشتم در ایران و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در راه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که پزشک متخصص عفونی است به مردم استان توصیه کرد: مردم جهت پیشگیری و انتقال این بیماری ویروسی، در محیط‌های شلوغ و سربسته و در برخورد با بیماران با علائم شبه آنفلوآنزا ماسک بزنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

غلام نژاد بیان کرد: واکسن یادآور بعداز ۶ ماه از آخرین دُز فعلا به افراد بالای ۱۸ سال توصیه می شود.گفتنی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان‌های دنا و چرام در وضعیت زرد کرونایی و شرایط پرخطر قرار دارند و بقیه شهرستان‌ها نیز در وضعیت آبی کرونایی هستند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=28480

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: