مراسم قرائت زیارت اربعین در ۴۱۵ بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با اعلام اینکه بقاع متبرکه آمادگی برگزاری زیارت اربعین را دارند، گفت: زیارت اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۴۱۵ بقعه متبرکه گیلان قرائت می‌شود.

به گزارش باز باران خبر؛ حجت‌الاسلام ستار علیزاده عصر امروز در نشست کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین استان گیلان  در اداره کل اوقاف گیلان با اشاره به برگزاری پرشور عزاداری ماه محرم، اظهار کرد: برگزاری عزاداری‌ها با رعایت موازین بهداشتی و بانظم بی‌نظیر بیانگر حاکمیت عقلانیت دینی در مراسم و هیئت‌های عزاداری است.

وی با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان علیه مراسم عزاداری حسینی، گفت: با رعایت توصیه‌های بهداشتی و مدیریت صحیح جلسات عزاداری حسینی، تیر دشمن به سنگ و به اهداف خودشان نرسیدند.

به گفته مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان، در ایام محرم بیشترین افرادی که پروتکل‌ها را رعایت کردند قشر دینی و عزادار امام حسین (علیه‌السلام) بودند.

علیزاده به جایگاه اربعین حسینی در معارف شیعه اشاره کرد و گفت: زیارت اربعین صرفاً یک سفر نیست بلکه منشأ تحولات بزرگ در دنیا و ملاک وحدت برای جهان اسلام و تشیع است.

وی با بیان اینکه مقدمه تمدن اسلامی از اربعین است و هرچه قدر اربعین حسینی تبلیغ شود، ظهور امام زمان (عج) نزدیک‌تر می‌شود، تصریح کرد: مکتب و اندیشه امام حسین (علیه‌السلام) جهانی شده و جهانی‌شدن این مکتب، زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با اعلام اینکه بقاع متبرکه آمادگی برگزاری زیارت اربعین را دارند، افزود: زیارت اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۴۱۵ بقعه متبرکه گیلان قرائت می‌شود.

علیزاده همچنین تأکید کرد که بقاع متبرکه پیش از برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین ضدعفونی می‌شوند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=14163

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: