غربالگری حدود ۲۴ هزار خانوار شهرستان رشت در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی

باز باران‌خبر/ قاسمی از بازدید و غربالگری حدود ۲۴۰۰۰ خانوار شهرستان رشت در طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: در شهرستان رشت ۲۱۴ تیم در قالب این طرح ساماندهی شده است.

«سیداکبر قاسمی» با اشاره به بحران کرونا ویروس و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در پایگاه‌های مقاومت اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور در گیلان قرارگاه سلیمانی ها با هدف پیشگیری و مقابله با بیماری کووید ۱۹ آغاز به کار کرد و در شهرستان رشت نیز این طرح با همکاری نیروهای توانمند بسیج و بهداشت و درمان چند روزی است که فعال است.‌

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه در راستای این طرح در شهرستان رشت ۲۱۴ تیم ساماندهی شده است، گفت: در قالب این طرح بیست و چهار هزار خانوار در رشت مورد بازدید و غربالگری قرار گرفت.
 
قاسمی اذعان کرد: در این طرح افراد مشکوک به کرونا شناسایی و به مراکز درمانی برای درمان معرفی می شوند.‌ برخی که علائم بیماری دارند، اگر وضعیت‌شان حاد نباشد در منزل و یا نقاهتگاهای که برای این طرح تعریف شده به مدت ۱۴ روز قرنطینه می شوند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت افزود: در این راستا پنج کمیته تعریف شده است که یک کمیته مربوط به قرنطینه بیماران است‌.
 
وی اظهار کرد: در رشت، هتل المپیک جهت قرنطینه بیماران مشکوک که مکان مناسب ندارند تعریف و تعیین شده است‌.
 
قاسمی با بیان اینکه در این طرح هر پایگاه یک مرکز درمان است، اضافه کرد: در طرح شهید سلیمانی در هر خانواده یک سفیر سلامت تعیین و انتخاب می شود،‌ اگر مشکلی و بیماری برای هریک از اعضای خانواده مشاهده شد توسط آن سفیر با شماره های که در اختیارش قرار داده می شود تماس می گیرد.
 
وی ادامه داد: شماره ۴۰۳۰ دانشگاه علوم پزشکی و یا شماره های همراه مسئولان پایگاه از جمله شماره های تماسی است که در اختیار سفیران سلامت در خانواده قرار می گیرد.‌
 
سرهنگ قاسمی با اشاره به تعداد ۲۵۰ هزار خانوار در شهرستان رشت جهت غربالگری و انجام ۱۰ درصد تاکنون گفت: هم اکنون ۲۴۰۰۰ خانوار مورد غربالگری قرار گرفتند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت خاطر نشان کرد: این طرح در شهرستان رشت ادامه دارد و تا پایان بازدید همه منازل و خانوار ادامه خواهد داشت.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=16781

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: