هنجارسازی مناسب اجتماعی از تاثیرات مثبت کتابخوانی است

به توسعه زیرساخت های کتابخانه ای بیش از گذشته اهمیت داده شود

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی گیلان، هنجارسازی مناسب اجتماعی را از تاثیرات مثبت کتابخوانی برشمرد و گفت: به توسعه زیرساخت های کتابخانه ای باید بیش از گذشته اهمیت داده شود.

به گزارش باز باران خبر؛ محمد سیف نژاد در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، هنجارسازی مناسب اجتماعی را از تاثیرات مثبت کتابخوانی برشمرد و گفت: هر کجا کتاب و کتابخوانی گسترش داشته و مردم با مطالعه مانوس باشند، معضلات اجتماعی کمتر به چشم می خورد.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی گیلان، با بیان اینکه به توسعه زیرساخت های کتابخانه ای باید بیش از گذشته اهمیت داده شود، از آمادگی مجموعه تحت مدیریت خود برای هر نوع کمک در این خصوص سخن گفت.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز در این دیدار، توسعه زیرساخت های کتابخانه ای خصوصا در شهر رشت با توجه به تراکم جمعیتی را از دغدغه های اصلی مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی برشمرد و اظهار کرد: با توجه به رسالت فرهنگی کتابخانه ها، اختصاص اعتبارات مناسب برای ساخت، تجهیز و مناسب سازی فضاهای کتابخانه ای ضرورت دارد.

وی همچنین سابقه فرهنگی مردمان استان گیلان و شهر رشت را خاطرنشان کرد و گفت: مجموعه کتابخانه های عمومی استان برای استقرار کتابخانه های عمومی ثابت موقت و سیار برای حل مشکلات ناشی از عدم وجود کتابخانه در مناطق فاقد کتابخانه در شهر رشت آمادگی دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با بیان اینکه کتابخانه مرکزی شهر رشت بعد از ۱۶ سال انتظار تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید، عنوان کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام کتابخانه های گیلان منوط به تامین اعتبار است.

کرمی، با اشاره به برخی از پروژه‌های در دست اجرای اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، متذکر شد: برخی پروژه‌ها در مناطق مختلف استان گیلان به عنوان تنها مرکز فرهنگی آن مناطق محسوب می‌شوند که در صورت نگاه ویژه تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه کتابخانه عمومی شلمان با پیشرفت ۴۸ درصدی در صورت تامین اعتبار هفت میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریالی تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید، افزود: کتابخانه عمومی آبکنار که از سال ۹۲ آغاز شده و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصدی دارد، در صورت تخصیص اعتبار چهار میلیارد ریالی نیز تا سال آینده تکمیل و افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ادامه داد: پروژه کتابخانه کیاشهر با ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی به چهار میلیارد و ۸۸۰ ریال اعتبار برای تکمیل نیاز دارد.

کرمی همچنین، یکی از مهمترین پروژه‌های اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان را پروژه کتابخانه مسکن مهر دانیت و اضافه کرد: در حال حاضر طرح مطالعاتی این پروژه انجام شده و در صورت حمایت و تخصیص اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی، فاز نخست این پروژه در فضای ۴۰۰ مترمربعی برای استفاده مردم ساکن در این منطقه آماده خواهد شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=10912

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: