حفظ و حراست از بافت تاریخی لاهیجان، یکی از اولویت های تیم مدیریت شهری است

باز باران خبر/ فرشید فقیه شجاعی در جلسه شورای شهر لاهیجان ضمن گرامیداشت و تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، اظهار داشت: بسیجیان لاهیجانی از زمان شیوع ویروس کرونا در کمک به کادر درمان، تولید ماسک، ضدعفونی بیمارستان ها ،توزیع بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی حضوری فعال و چشمگیر داشتند و شاید اگر بسیجیان نبودند بسیاری از کارها پیش نمی‌ رفت.

نائب رئیس شورای شهر لاهیجان ادامه داد: درگذشت مرحوم مرتضی محیطی، پیشکسوت عرصه آموزش و پرورش و رسانه و خبرنگار صدا و سیما در لاهیجان را به خانواده ایشان، جامعه رسانه‌ای و همه همکاران آن مرحوم تسلیت می گوییم.

وی با بیان اینکه امروز در شرایط سخت بیماری کرونا هستیم و کادر بهداشت و درمان کشور تمام توان خود را برای رسیدگی به بیماران کرونایی به کار گرفته اند، خاطر نشان کرد: از زحمات کلیه پزشکان و کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا تشکر می کنیم و برایشان آرزوی سلامتی و توفیق داریم.

رئیس هیئت کشتی لاهیجان با تقدیر از رسول فرخی، نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس بابت اهدای یک تخته تشک کشتی به خانه کشتی باشگاه شهرداری اذعان داشت: هیئت کشتی شهرستان لاهیجان برای آموزش کشتی بعنوان ورزش اول استان برنامه هایی را پس از کرونا پیش بینی نموده است.

شجاعی با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعاتی که زیربنای بودجه و درآمد شهرداری ها بوده، دفترچه تعرفه عوارض سالیانه است، گفت: این دفترچه توسط شهرداری تهیه و در شورای شهر مصوب می شود، بنابراین اهمیت موضوع با توجه به تصمیم گیری برای یکسال مالی شهرداری، مشهود است.

وی ادامه داد: شهرداری لاهیجان ارسال تعرفه عوارض و بهای خدمات که مبنای پیش بینی بودجه بوده و همچنین لایحه بودجه سال آینده را در موعد مقرر ارسال نماید تا اعضای شورای شهر، فرصت کافی برای بررسی دقیق آن داشته باشند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به طرح تفصیلی لاهیجان، اظهار داشت: متأسفانه تنها ۵۰ درصد پیشنهادات شهرداری در جلسات کارشناسی استان گیلان مورد تأیید مشاورین مسکن و شهرسازی قرار گرفته و مهترین خواسته های شهرداری که مربوط به کمربندی لاهیجان بوده، علیرغم پیگیری های فراوان، ترتیب اثر داده نشده است.

شجاعی تصریح کرد: تصویب ۳۸ متر عرض ضلع شمالی کمربندی در طرح جامع که شورا اصرار به بازنگری مجدد در جهت قرینه ضلع جنوبی ۲۷.۵ به منظور پیشگیری از پرداخت هرگونه غرامت را دارد و عدم همکاری ادارات مربوطه در جهت رفع این مشکل باعث گردیده که شهروندان در این نقاط با مشکلات با فراوانی روبرو باشند که از نماینده محترم مردم لاهیجان و سیاهکل میخواهیم در این خصوص حمایت لازم را از شهرداری داشته باشند.

وی با اشاره به بافت قدیمی و تاریخی شهر، اظهار داشت: حفظ و حراست از بافت تاریخی شهر لاهیجان که میراث این شهر می باشد، یکی از اولویت ها و دغدغه های تیم مدیریت شهری می باشد ولی موضوع بافت تاریخی و قدیمی باید از یکدیگر تفکیک شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه شهروندان در بسیاری از کوچه ها و معابر به دلیل بافت قدیمی دچار مشکلاتی هستند، گفت: مسئولیت خطراتی نظیر ریزش دیوار و موضوعاتی مانند تعریض کوچه، ارتفاع بنا، مصالح نما و … با اداره میراث می باشند.

شجاعی با بیان اینکه بناهای قرار گرفته در بافت قدیمی با بافت تاریخی دارای تفاوت است، گفت: مشکلات عدیده ای برای شهروندان ساکن در مناطق قدیمی لاهیجان وجود دارد.

وی با اشاره تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا در وضعیت معیشتی مردم، گفت: به منظور حمایت از کارگران خدمات شهری، اهدای بسته های معیشتی و اقلام بهداشتی به این پرسنل در اولویت قرار گیرد.

گزارش: فرداد همت زاده

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=16614

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: