عدم اطلاع رسانی به موقع مانع از بهره مندی مردم از طرح ها ی حمایتی می شود

باز باران خبر/ مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: عدم اطلاع رسانی درست و به موقع مانع از بهره مندی مردم از طرح ها و برنامه های حمایتی دولت می شود.
دکتر یونس رنجکش در کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان لنگرود افزود : تصمیمات و برنامه های حمایتی مختلفی بر اساس سیاست های دولت در راستای تسهیل در سرمایه گذاری ها و لشتعال به وزارتخانه ها و سازمان ها ابلاغ می شود که بسیاری از انها به خوبی برای مردم تبیین نمی شود.
وی اظهار کرد : تبیین و اطلاع رسانی این طرح ها قوانین و بخشنامه ها بر عهده دستگاههای اجرایی است تا برای جامعه هدف تحت مسوولیت خود در سطوح مختلف ملی ، استانی و شهرستانی اقدام کنند.
وی اصلاح برخی قوانین و ایین نامه ها برای تسهیل در سرمایه گذاری ها و پشتیبانی از سرمایه گذاران را نمونه هایی از اقدامات حمایتی عنوان کرد که دستگاهها ابلاغ می شود.
وی افزود : گاهی در جلسات مختلف ستادی که برای رفع مشکلات سرمایه گذاری بر گزار می شود مشخص می گردد با کمی دقت و بازخوانی قوانین و ایین نامه ها در سطح دستگاههای اجرایی حتی در شهرستان مشکل مورد نظر قابل بر طرف شدن است.
به گفته وی ، سیاست های حمایتی از سرمایه گذاری تنها پرداخت تسهیلات نیست بلکه تسهیلگری در قوانین و ایین نامه ها برای صدور مجوز ها و بستر سازی های لازم در این زمینه نقش مهمی در پشتیبانی ها دارد.

وی همچنین به سیاست های حمایتی دولت در بحث اشتعال زایی در کشور در زمینه کارورزی اشاره و افزود : این طرح که نقش مهمی در جذب فارع التحصیلان بیکار در گیلان دارد هنوز در استان به خوبی برای جامعه هدف تبیین و اطلاع رسانی نشده است.
رنجکش ادامه داد : با توجه به برنامه ریزی هایی که وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه دارد متقاضیان می توانند از این طرح برای ورود به بازار کار و اشتغال زایی استفاده کنند.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان در بخش دیگری از سخنانش به پرداخت تسهیللت مختلف برای اشتغال اشاره و افزود : استفاده از ظرفیت صندوق های حمایتی مانند صندوق پژوهش و فناوری استان نمونه دیگری از پشتیبانی از طرح های سرمایه گذاری است که هنوز از ظرفیت های ان در گیلان استفاده نشده است.
وی یاد اور شد : شهرستان لنگرود از فرصت های بسیار متنوعی در سرمایه گداری برخوردار است که با تدوین برنامه و بسته های سرمایه گذاری و ارایه آن به سرمایه گذاران می توان با مشارکت بخش خصوصی زمینه های توسعه بهتری را برای منطقه فراهم کرد.
این مسوول یاد اور شد: از محل صندوق توسعه ملی در دوسال گدشته برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و سرمایه گذاری و مقابله با شیوع بیماری کرونا بیش از ۵۴میلیارد تومان تسهیلات به این شهرستان اختصاص یافته است.
وی پرداخت تسهیلات به اقشار کم درآمد و تحت پوشش نهادهای حمایتی را یکی از سیاست های راهبردی دولت در توانمند سازی افراد نیازمند و کمک به توسعه اقتصاد خانوار های محروم عنوان کرد و خواستار مساعات بیشتر دستگاههای اجرایی و بانک ها در این زمینه شد.
رنجکش همچنین با اشاره به راهنمایی صحیح سرمایه گذاران و پیشگیری از انحراف در سرمایه گذاری خواستار برگزاری جلسات کارشناسی در سطح شهرستان ها با محوریت فرمانداری ها و انعکاس انها به کمیته فنی سرمایه گذاری در استانداری شد.
در این جلسه که معاونین کمیته امداد ، تعاون و کار و بهزیستی گیلان و فرماندار، شهرداران و مدیران دستگاههای اجرایی و بانک های شهرستان لنگرود حصور داشتند گزارشی از عملکرد بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات و همچنین مشکلات و فرصت های سرمایه گذاری شهرداری های شهرستان ارایه و تصمیماتی اتخاذ شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=15740

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: