شب شعر شاعران گیلان در آستارا برگزار شد

جمعی از شاعران شهرستان‌های رشت، آستارا و انزلی به مناسبت بزرگداشت روز حافظ و تجلیل از اکبر اکسیر مبدع سبک شعر فرانو، در آستارا گرد هم آمده و سروده‌های خود را قرائت کردند.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا  در این آئین در سالن معراج این اداره گفت: شهرستان آستارا به دلیل وجود شاعران بزرگی نظیر اکسیر از جایگاه خوبی در عرصه ادبیات معاصر برخوردار است و باید این عنوان، توسط شاعران جوان حفظ شود.

شاپور تشرینی افزود: برگزاری نشست های مشترک انجمن های شعر در سطح گیلان باعث شناسایی و معرفی استعدادهای برتر شعر شده و بستر شب های شعر و همایش های ادبی ملی را فراهم می کند.

هوشنگ مجرب مسئول انجمن شعر و ادب شهریار آستارا هم اظهار کرد: استعداد خارق العاده حافظ در تلفیق مضامین و صنایع ادبی، او را به شاعری سرآمد در همه زمان ها تبدیل کرده است و شاعران و دانشجویان ادبیات، به نوشتن مقاله های پژوهشی پیرامون اشعار حافظ روی آورده اند.

فرامرز کوچکی زاد مولف ده اثر ادبی و پژوهشی از بندر انزلی نیز در این نشست گفت: حافظ به شعر شاعران ماقبل خود توجه داشته و این حقیقت در سروده های او مشهود است.

وی همایش های ادبی را موجب دلگرمی شعرا به خلق آثار فاخر و تبادل نظر آنها در حوزه زبان و ادبیات دانست و بر تداوم این برنامه ها تاکید کرد.

در ادامه، ۲۰ نفر از شاعران سروده های خود را خواندند و از اکسیر شاعر آستارایی مبدع سبک شعر فرانو و دریافت کننده نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

شعر فرانو از جریان های ادبی ایجاد شده از شعر نو یا نیمایی است که مفهوم خود را با کلمات ساده، ضرب المثل ها و اصطلاحات عامیانه منتقل می کند.

۲۰ مهر روز بزرگداشت حافظ نامگذاری شده است.

گفتنی است شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع و ۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن هنری اداره ارشاد آن ساماندهی شده و انجمن شعر و ادب از تشکل های ادبی فعال آن است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=4408

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: