راهیابی ۳ اثر از گیلان به هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس

یک نمایش خیابانی و دو نمایش آئینی از گیلان در هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس حضور خواهند یافت.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، آثار راه یافته به هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس در بخش‌های مختلف از سوی دبیرخانه این جشنواره اعلام شد که ۳۰ نمایش در دو بخش این جشنواره رقابت می‌کنند.

پس از اعلام فراخوان در مجموع ۲۷۰ طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت هیئت انتخاب جشنواره متشکل از نادر برهانی مرند، فریندخت زاهدی و سامان خلیلیان، ۲۰ اثر را برای حضور در بخش موضوعی و ۱۰ اثر را برای شرکت در بخش نمایش‌های آئینی و سنتی معرفی کردند.

در بخش موضوعی، نمایش خیابانی «آب را گل نکنیم» به نویسندگی هومن میرمعنوی و کارگردانی ریحانه حسین‌زاده از رشت و در بخش نمایش‌های آئینی سنتی، «شال برون» به نویسندگی و کارگردانی امیر امینی و «نوروز بل» به نویسندگی و کارگردانی محمدعلی صادق حسنی از لاهیجان، نمایندگان استان گیلان در این جشنواره هستند.

هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، مهرماه امسال با انتشار فراخوان دریافت طرح و ایده فعالیت خود را شروع کرد و قرار بود نوروز آتی و همزمان با روز جهانی تئاتر به دبیری ابراهیم نصیرزاده و دبیر اجرایی رامین راستی، بیش از یکصد اجرا در منطقه آزاد ارس داشته باشد که به علت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، برگزاری جشنواره به دهه سوم تیرماه ۹۹ موکول شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=8161

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: