دیدار رئیس و اعضای هیات بوکس استان گیلان با شهردار رشت

باز باران خبر/ رییس و اعضای هیات رییسه بوکس استان گیلان با شهردار رشت دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی هیات بوکس استان گیلان، رئیس و اعضای هیات‌رئیسه بوکس استان گیلان در دیداری با سید امیرحسین علوی شهردار رشت به بیان مشکلات موجود پیرامون این ورزش و بررسی راهکارهای عبور از موانع پیش روی پرداختند.

در این دیدار بابک بردبار ریاست هیات بوکس استان گیلان با تبریک انتخاب شایسته سید امیرحسین علوی به‌عنوان شهردار رشت، گفت: هیات بوکس استان گیلان دارای جمعیتی قابل‌توجه در سطح استان است. از همین رو درخواست آن را داشتیم که در راستای بیان مشکلات هیات بوکس استان دیداری داشته باشیم.

بردبار با بیان اینکه علوی شهرداری بومی و جوان است که با مشکلات این شهر و ورزش آشنایی کامل دارد، گفت: یکی از مشکلات اصلی ما در بوکس محل تمرین ورزشکاران است، جوانانی که در سرما و گرما با کمترین امکانات ممکن تمرین می‌کنند و خود را به سطح قهرمانی می‌رسانند.

ریاست هیات بوکس استان گیلان با اشاره به سوابق قهرمانی بوکسورهای گیلانی، اظهار داشت: حیف است بوکس گیلان این‌چنین مهجور بماند، آقای علوی بارها از محل تمرین بوکس گیلان بازدید کرده‌اند، سازه این محل دارای مشکلات فراوانی بوده و دارای شکستگی است و هیچ نهادی نیز برای این موضوعات به ما کمک نمی‌کنند.

وی با درخواست حمایت از هیات بوکس استان گیلان توسط مجموعه مدیریت شهری رشت، گفت: در شهرستان‌های کوچک استان‌های مختلف خانه بوکس دارند، اما متأسفانه در استان گیلان و مرکز استان با این سابقه طولانی در بوکس حتی محل تمرین مناسبی نیز وجود ندارد و این باعث تأسف است.

بردبار با بیان اینکه توانایی شخصی برای دعوت کشورهای مختلف اروپایی و حاشیه دریای کاسپین برای برگزاری مسابقات بین‌المللی در شهر رشت، گفت: بسیاری از جوانان که دارای خلقیات توفنده بودند با قدم گذاشتن در ورزش بوکس بدل به جوانانی شده‌اند که اکنون هیچ صدایی از این عزیزان به گوش نمی‌رسد.

در ادامه جلسه حسن دادرس عضو هیات‌رئیسه بوکس گیلان با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه، گفت: استان گیلان از گذشته در رده‌های برتر بوکس کشور بودند، اما امروز اکثر شهرستان‌ها و مرکز استان گیلان در شرایطی قرار گرفته‌اند که متأسفانه در شأن تاریخ بوکس گیلان نیست.

پس‌ از این ابراهیم حقیقی نایب‌رئیس هیات بوکس استان گیلان نیز اظهار داشت: محل تمرین بوکسورهای گیلانی شایسته این جوانان و اسم شهر رشت نیست.

همچنین در ادامه سید امیرحسین علوی شهردار رشت به بررسی مشکلات هیات بوکس استان گیلان پرداخت و اظهار داشت: در حوزه ورزش استان گیلان آن‌قدر استعدادها و ظرفیت‌های غنی وجود دارد که هرچه تلاش کنیم بازهم کم است.

وی ادامه داد: در حوزه‌های اجتماعی متأسفانه ورود نهادهای دولتی دیده نمی‌شود و این به‌واسطه مشکلات دولت در بودجه و تأمین منابع مالی است. همچنین مجموعه شهرداری نیز توانایی قانونی ورود به این دست موضوعات را ندارد، تکلیف قانونی شهرداری‌ها ورود به ورزش‌های عمومی است که متأسفانه به‌درستی انجام نمی‌شود که اگر انجام شده بود آسیب‌های اجتماعی تا این میزان افزایش نیافته بود، اما این موضوع نافی حمایت از ورزش‌های قهرمانی نیست.

علوی افزود: مجموعه مدیریت شهری در تلاش است که همواره به ورزش و ورزشکاران شهر رشت و استان گیلان خدمت‌رسانی نماید، اما طبق ضوابط بودجه ۱۴۰۰ با منع کمک به هیئت‌های ورزشی به دلیل انتصاب به دولت وجود دارد.

در پایان جلسه بابک بردبار رئیس هیات بوکس استان گیلان پیشنهاد داد تا سید امیرحسین علوی شهردار رشت به‌عنوان عضو افتخاری هیات‌رئیسه بوکس گیلان منصوب شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=22170

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: