ثبت نام بیش از ۱۶ هزار گیلانی در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به ثبت نام ۱۶ هزار و ۳۳۵ گیلانی در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: ثبت نام تا نهم خردادماه ادامه دارد.

به گزارش باز باران خبر، پریسا کرمی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به آغاز دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از اول اسفندماه سال گذشته با معرفی ۱۲ عنوان کتاب، اظهار کرد: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع)، به ویژه حضرت امام رضا(ع) است، افزود: منابع مرتبط با سیره حضرت امام هادی(ع) نیز به عنوان بخش ویژه دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اضافه شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با اشاره به اینکه دوره دهم با توجه به تعطیلی کتابخانه های عمومی به دلیل شیوع ویروس کرونا با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در حال برگزاری است، گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۳۳۵ گیلانی در این جشنواره ثبت نام کرده اند.

کرمی، با بیان اینکه ثبت نام در جشنواره مذکور تا نهم خردادماه امسال ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به تعطیلی کتابخانه ها کتابداران در منازل و به صورت مجازی فعال بوده و شهروندان را به شرکت در این جشنواره دعوت می‌کنند.

وی در ادامه به برخی محورهای این جشنواره اشاره و بیان کرد: برگزاری نقاشی‌های جشنواره رضوی به صورت مجازی و پویش معرفی کتاب به صورت ویدئو بخشی از محورهای مسابقه است.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین(ع) به کتاب‌های هر دوره جشنواره اضافه می شود، گفت: امسال منابع مرتبط با حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع)، حضرت امام جواد(ع) و حضرت امام هادی(ع) به عنوان بخش ویژه دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در نظر گرفته شده است.

کرمی، با بیان اینکه جشنواره دهم در سه بخش «فردی»، «گروهی»، «خانوادگی» و به دو روش مکتوب و الکترونیکی برگزار می‌شود، عنوان کرد: علاقمندان می‌توانند جهت حضور در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی «www.samakpl.ir» و یا سایت جشنواره کتابخوانی رضوی به نشانی «www.razavi.iranpl.ir» مراجعه کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31913

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: