تحقق رویای دیجیتال در گیلان

باز باران خبر/ حضور بخش سرمایه گذاری حرکت اول به همراه مدیران هاب‎های سرمایه گذرای کشور در پارک علم و فناوری گیلان.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان؛ به منظور شناسایی و سرمایه گذاری بر روی شرکتهای فناور در حوزه دیجیتال و فناوری اطلاعات؛ پارک علم و فناوری گیلان از بخش سرمایه گذرای شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول) دعوت نمود تا با حضور در این سازمان و رصد و ارزیابی ظرفیت‌های برخی از شرکت های فناور در حوزه دیجیتال، برروی این شرکت‌ها ، سرمایه‌گذاری نمایند.

این رویداد در صبح فردا، چهارشنبه ۲۰ بهمن به منظور حمایت از ایده‌های نوآورانه و شکل‌گیری کسب و کارهای نوپا برای ۶ شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری گیلان برگزار خواهد شد.

در این رویدادِ سرمایه گذاری، سه مرکز رشد و نوآوری از سه دانشگاه برتر کشور (هاب دانشگاه شهید بهشتی، هاب دانشگاه شیراز و‌ هاب دانشگاه صنعتی اصفهان) به عنوان زیرمجموعه‌های حرکت اول و بازوی سرمایه گذاری اپراتور اول تلفن همراه، حضور خواهد داشت تا با سرمایه گذاری بر روی شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری گیلان رویای دیجیتال را در استان گیلان محقق نمایند.

سرمایه‌گذاری “حرکت اول” بر روی کسب و کارهای فعال و مشتاق در حوزه‌های تجارت الکترونیک و تبلیغات، در استان گیلان تجربه‌ایست که از سال ۱۳۹۹ با سرمایه گذاری بر روی یکی از شرکت های دانش بنیان استان گیلان آغاز شد و با رویداد پیش رو ادامه خواهد داشت.

شرکت ارتباطات سیار ایران در راستای سیاست های خود در زمینه سرمایه­ گذاری حوزه دیجیتال، اقدام به راه اندازی واحد سرمایه­ گذاری خطرپذیر خود تحت برند “حرکت اول” نموده است. شرکت حرکت اول در راستای برنامه راهبردی پنج ساله شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول) با مأموریت “تحقق رویای دیجیتال” در مهر ۱۳۹۷ بنیان نهاد. آرمان این شرکت توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال در نقش سرمایه‌گذار جسورانه شرکتی (CVC) گروه همراه اول می‌باشد. محورهای اصلی سرمایه‌گذاری حرکت اول بر روی کسب و کارهای فعال و مشتاق در حوزه‌های تجارت الکترونیک و تبلیغات، خدمات مالی و بیمه، گردشگری، حمل و نقل، سلامت، آموزش، ارتباطات، رسانه و سرگرمی است.

حمایت و رتبه بندی شرکت های فناور در این حوزه و دستچین نمودن تیمهای سرمایه پذیر از سوی حرکت اول انجام خواهد شد. این واحد وظیفه حمایت از کسب و کارهای نوپا در مراحل اولیه رشد و توسعه را بر عهده دارد.

حرکت اول پیشتر اعلام کرده بود که تا سال ۱۴۰۱ هزار میلیارد تومان روی استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند و در این زمینه در تابستان سال جاری با استارت آپ «پینکت» و استارت‌آپ «همراه مکانیک» قرارداد سرمایه‌‌گذاری امضا کردند.

در سال ۱۳۹۹ شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «حرکت اول»، بر روی استارت‌آپ جاجیگا، یکی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری گیلان که در زمینه رزرو محل اقامت، فعالیت دارند سرمایه گذاری نمود و ۲۰ درصد سهام جاجیگا را در اختیار گرفته است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=22805

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: