نوبخت سیاستمداری که آیین کشورداری و مردمداری می داند  

 

یادداشت/حبیب محمد پور بی بالان

ماه ها پیش از ثبت نام کاندیداها گفتند که اگر نوبخت بیاید رای اول استان را خواهد آورد و همین که آمد و ثبت نام کرد گفتند رای اول شهرستان رشت را برای نوبخت کنار بگذاریم .

این هنگامی است که اکنون جامعه دچار التهاب شدید مالی بوده و دولت ۷ دهک جامعه را پشتیبانی مالی می کند که زندگی بخور نمیری داشته باشند. بر این اساس باید باور کنیم که وجود این همه شوق و شور در شهر رشت و کل استان گیلان برای آمدن سیاستمداری کارکشته با پیشینه ۴ دوره نمایندگی مجلس و هشت سال صدارت در مدیریت و برنامه ریری دولت روحانی  برای حضور در انتخابات مجلس خود یک شگفتانه تامل برانگیز در شهرستان رشت است.

اینکه بخشی از طبقات میانه رو جامعه هنوز هم به آدم هایی دل می بندند که به مجلس بروند، خود از امیدی خبر می دهد که با به کار بستن تجربه و روحیه همگرایی و مفاهمه، در کورسویی چنین سخت نورامیدی برای جامعه و کشور و البته مرهمی بر اقتصاد آشفته در مسیر قانونگذاری باشد

اگر چه در گوشه و کنار شنیده می شود که این مجلسی ها مگر در ادوار گذشته چه گلی بر سر جامعه زده اند تا چند باره بیاییم و به این گونه از سیاستمداران رای بدهیم، همین نکته بس که:

کوشش بیهوده به از خفتگیست

خفتگی نارد تو را بشکفتگی

پس باید پذیرفت که گاهی مجلسی ها هم در دولت های مختلف اسیر تنش های سیاسی درون و برون از کشور شده و در واقع توانمندی شان در کلان سیاست زدگی گم می شود، اما اینکه در چنین بحرانی فزاینده باز هم فردی چون  دکتر نوبخت گل سر سبد انتخابات مجلس در شهرستان رشت نام می گیرد، نشان و نشانه ای از امید در جامعه به انسان های خوب کردار  و مردم مدار خواهد بود.

بهرروی یادمان باشد که آمدن سیاستمدارانی که یک عمر تجربه و دانش و آبروی خود را در چنین روزهایی به جامعه عرضه میدارند، نیز یک شجاعت است و باید به آن بسیار ارج نهاد.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34823

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: