برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۰۰ بقعه متبرکه استان با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

به گزارش باز باران خبر؛ حجت الاسلام ستار علیزاده گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی با برنامه های متنوع عزاداری، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، و روضه در فضای مجازی در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود.

وی با اشاره به لزوم رعایت تدابیر بهداشتی، انتظامی و رعایت پروتکل های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در برنامه های عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) افزود : امسال باید فرهیختگی و شعور حسینی هیئت های عزاداری به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نقشه راه ماست، خاطر نشان کرد: لازم است وجهه حسینی جامعه با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی حفظ شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش بقاع متبرکه در ترویج شعائر مذهبی و معارف عاشورایی مکتب امام حسین (ع) بیان داشت: هویت دینی و ملی ما با امامزادگان و بقاع متبرکه گره خورده است، امامزادگان به نوعی محل برگزاری مراسم هیئت های مذهبی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم‌  مذهبی در فضای باز  اظهار داشت:  هیئت های مذهبی در بقاع شاخص مستقر و از ظرفیت فضاهای روباز موجود در بقاع برای عزاداری استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: بر این اساس ۵۰۰ بقعه متبرکه مجری سوگواره بصیرت عاشورایی هستند اما مراسم عزاداری در ۹۹ بقعه متبرکه گیلان دارای شرایط برگزاری مراسم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه  آیین ها در زمان کوتاه، پرمحتوی، کم جمعیت و بدون پذیرائی برگزار می شود، خاطر نشان کرد: در مناطق قرمز کاروان های عزاداری و تعزیه خوانی بدون ازدحام و تجمع انجام می شود،  ضمن اینکه برنامه های بقاع متبرکه از طریق فضای مجازی و شبکه‌های استانی پخش خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به طراحی برنامه برای حضور فعال در فضای مجازی در ایام محرم اظهار داشت: ۴۰ مبلغ و روحانی برای تبلیغ در این ایام، به روستاهای محروم و کم برخوردار اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی تنها به عزاداری منحصر نیست ، اضافه کرد: این طرح بخش های مختلفی از جمله سیاهپوش کردن معابر و  بقاع متبرکه، محافل قرآنی، روضه های خانگی، توزیع نان صلواتی، تهیه و توزیع غذای گرم برای مراکز درمانی، ضبط و پخش برنامه مذهبی و فرهنگی در فضای مجازی و توزیع بسته های معیشتی و ملزومات بهداشتی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطر نشان کرد: در شرایطی که عزاداری در همه مناطق امکان پذیر نیست، تمرکز خدام و هیئت امنای بقاع متبرکه، عزاداران و خیرین در مناطق پرخطر از نظر شیوع کرونا به سمت تهیه و توزیع بسته های معیشتی و ملزومات بهداشتی معطوف شده ، این بسته ها از محل موقوفات و مشارکت مردم تهیه و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=12138

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: