تعداد سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی گیلان افزایش می‌یابد

۵۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای مواصلاتی گیلان وجود دارد و قرار است تا سال آینده تعداد این سامانه‌ها در استان افزایش پیدا کند.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از تسنیم، استفاده از تجهیزات پیشرفته و بهبود شاخص‌های ایمنی در جاده‌های کشور از جمله گیلان مزایا و کارکردهای بسیار فراوانی در بخش حمل‌ و نقل و کاهش سوانح ترافیکی دارد بر همین اساس قرار است تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای مواصلاتی گیلان افزایش پیدا کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند جهت ارتقاء ایمنی تردد برای کاربران جاده‌ها را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر ۵۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان گیلان به بهره‌برداری رسیده است.

محمدرضا نازک‌کار با بیان اینکه در سال آینده ۱۱ سامانه جدید نیز در جاده‌ها و محورهای استان گیلان نصب و راه‌اندازی می‌شود تصریح کرد: عامل انسانی،‌ وسیله نقلیه و عامل راه از جمله مؤلفه‌های مهم تأثیرگذاری هستند که در بروز حوادث جاده‌ای منجر به فوت،‌ جرح و یا خسارت نقش بسیار عمده‌ای را برعهده دارد.

وی از افتتاح ۲ باب مجتمع خدماتی – رفاهی، ۲۷ پروژه روکش آسفالت و ابنیه فنی، ۲ دستگاه پل عابر پیاده و یک شرکت حمل و نقل در دهه فجر امسال خبر داد و ابراز داشت: در این ۳۲ پروژه حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان آشکارسازی نقاط پرحادثه در راه‌های استان از طریق نصب تابلوهای خاص هشدار دهنده را متذکر شد و اظهار داشت:‌ در مرحله نخست مناطقی که بیشترین آمار وقوع حوادث جاده‌ای را داشته‌اند شناسایی شد تا عملیات فیزیکی و مهندسی جهت کاهش بروز سوانح در آن‌ها اجرایی شود.

نازک‌کار تعویض علائم اخطاری و انتظامی در سطح محورها و جاده‌های استان گیلان را نیز مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در این راستا با یک برنامه‌ریزی مدون و به صورت کاملاً مستمر اقدام به تعویض، اصلاح و به‌روزرسانی علائم و تابلوهای راهنمای جاده کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان بروز کوچک‌ترین مشکل در طول‌های استان و اعزام نیروهای امدادی به‌مناطق مورد نظر را از جمله کارکردهای مهم سامانه‌های هوشمند ترافیکی خواند و گفت: افزایش تعداد این تجهیزات هوشمند به‌ویژه در طول مسیرهای فرعی گیلان در دستور کار قرار دارد.

وی استان گیلان را از جهات گوناگون دارای موقعیتی ویژه و ممتاز در حوزه مربوط به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواند و تصریح کرد: واقع شدن در مسیر کریدور شمال – جنوب، موقعیت توریستی و گردشگری، تراکم نسبی بالای جمعیت و نزدیکی شهرها و روستاها از جمله این ویژگی‌ها محسوب می‌شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=7493

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: