برخورد قاطع پلیس با موسسات پزشکی غیرمجاز

باز باران خبر/ شهروندان قبل از مراجعه به مراکز پزشکی از اعتبار آن اطمینان حاصل کنند.
به گزارش باز باران خبر؛ معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با موسسات پزشکی غیرمجاز گفت: شهروندان قبل از مراجعه به مطب یا کلینیک‌های پزشکی، حتما از اعتبار آن مرکز اطمینان حاصل کنند.
سرهنگ “مجید رسول‌زاده فرساد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان اینکه امروزه افزایش عمل‌های جراحی زیبایی، زمینه سوءاستفاده افراد سودجو را هم فراهم آورده است به اظهار داشت: پلیس در راستای تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با اقداماتی که سلامتی جامعه را به خطر می‌اندازد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
وی با توصیه به شهروندان در خصوص اینکه قبل از مراجعه به مطب یا کلینیک‌های پزشکی، حتما از اعتبار آن مرکز اطمینان حاصل کنند اذعان داشت: ناآگاهی شهروندانی که بدون کسب اطلاعات کافی به کلینیک‌های نامعتبر مراجعه می‌کنند موجب شده تا کلاهبرداران با حداقل اطلاعات پزشکی و بدون داشتن پروانه مطب و بدون داشتن تخصص‌های لازم، دست به فعالیت‌های غیرقانونی بزنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با تاکید بر اینکه مطب‌ها و مؤسسات پزشکی حتما باید تابلو داشته باشند و آن را در معرض دید عموم قرار بدهند افزود: عنوان مندرج در پروانه مطب یا پروانه تاسیس مؤسسه باید‌ با موارد مندرج در تابلو نصب شده یکسان باشد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه شهروندان هنگام مراجعه به مطب‌ها و مؤسسات پزشکی حتما پروانه مطب که باید به نام همان پزشک صادر شده و در معرض دید نصب شده باشد را بررسی کنند بیان داشت: تنها پزشکی که پروانه مطب به نام او صادر شده می‌تواند در آن مرکز، خدمات پزشکی ارائه دهد و واگذاری آن به فرد دیگر یا استفاده از افراد دیگر تحت هر عنوان اکیدا ممنوع است.
سرهنگ رسول‌زاده فرساد تصریح کرد: شهروندان همچنین می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان نظام پزشکی کشور به نشانی membersearch.irimc.org مشخصات پزشک مورد نظر خود را وارد کرده و از اعتبار و اصالت مدرک، تخصص، پروانه پزشکی و محل مطب اطمینان حاصل کنند.
وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و یا شماره تلفن ۱۹۰ ستاد فوریت‌های سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی اطلاع دهند خاطرنشان کرد: اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان نیز از طریق شماره تلفن مردمی ۲۱۸۲۱۷۸۹-۰۱۳ آماده دریافت و رسیدگی به شکایات شهروندان گیلانی می‌باشد.
 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=23046

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: