شهرداری املش پیشگام اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در گیلان

  باز باران خبر – سحر مسافر: دکتر بهرام آریا منش شهردار املش گفت: با برنامه های مشارکتی که این شهرداری در سال های گذشته با همراهی خوب شهروندان دراجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر پیش گرفته باعث شده تا به عنوان یکی از شهرداری های موفق گیلان در این بخش انتخاب و پیشگام باشد.
  ”بهرام آریا منش” افزود: هم اکنون آموزش های حضوری طرح تفکیک زباله از مبدا توسط کارشناسان حوزه آموزش شرکت دانش بنیان مدیریت پسماند زیستپ درسطح شهر از سال گذشته آغاز و به طور جدی امسال نیز درحال پیگیری است وعلاوه بر آن این طرح در سطح ادارات، خیابان ها و کوچه های پرتردد شهری اجرا خواهد شد.
وی تولید روزانه زباله در شهر املش را هم اکنون بیش از ۱۲۰ تن اعلام واضافه کرد با استقبال خوب شهروندان املش و با استفاده از توان شرکت دانش بنیان به مدیریت مهندس بهزاد پورمحمدی به دنبال آموزش و فرهنگ سازی کاهش حجم زباله از مراکز تولید حجم انبوه زباله مثل میادین تره بار و…،کاهش مصرف مواد بازیافتی و پلاستیکی و استفاده مجدد از مواد بازیافتی هستیم.
   شهردار املش هدف از اجرای این طرح را حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از انتشارآلودگی ها و هدف رفتن سرمایه های ملی و منابع طبیعی، کاهش حجم زباله های شهری، اشتغالزایی و ارتقای سطح فرهنگ عمومی شهروندان در زمینه مواد زائد بیان کرد.
آریا منش افزود: از آغاز این طرح زباله خشک به شکل تفکیک پلاستیک، شیشه وکاغذ به همت شهروندان در ماه های گذشته شاهد کاهش حجم زباله به نسبت مشابه سال قبل بودیم که نشان دهنده همراهی ومشارکت شهروندان درطرح تفکیک از مبدا هوشمند شرکت زیستپ می باشد.
وی اضافه کرد: در همین راستا شرکت فناور زیستپ به شهروندان در قبال همکاری در طرح تفکیک از مبدا زباله های خشک و تر یک نهال درخت اهدا می کند ضمن اینکه شهروندان شهر با امکان خرید با تخفیف از فروشگاه زیستپ،امکان ثبت آگهی و فروشگاه در وبسایت زیستپ به عنوان مشوق ارائه می شود.
 شهردار املش در پایان از شهروندان درخواست کرد با تغییر در شیوه های مصرف و همراهی در تولید زباله کمتر، در حفظ و زیبایی شهری و محیط زیست و نیز به بقای منابع زمین و سپردن آن به دست آیندگان کمک کنیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=30585

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: