انجمن سینمای جوان رودبار از ظرفیت های مهم فرهنگی این شهرستان است

مراسم اختتامیه هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوان رودبار برگزار شد.

به گزارش باز باران خبر، محمد صالح ضیایی فرماندار رودبار در مراسم اختتامیه هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوان رودبار گفت؛ انجمن سینمای جوان رودبار همراه با دیگر دستگاههای فرهنگی از ظرفیت های مهم فرهنگی این شهرستان است.
وی گفت؛ شهرستان پهناور و تاریخی رودبار دیار فرهیختگان، اندیشمندان، عالمان و هنرمندان است و با ۲۳۵ هزار سال قدمت به بلندای تاریخ است و قدیمی ترین سکونتگاه تاریخگذاری شده بشر بر اساس یافته های غار در بند رشی در این شهرستان است.
ضیایی افزود؛ جام مارلیک، تپه ها و اماکن باستانی، امامزاده ها و دیگر مولفه های فاخر، رودبار را علاوه بر دیگر ظرفیتهای بعضا منحصر به فرد ویژه کرده است.
وی گفت؛ ساخت سه فیلم زیردرختان زیتون، زندگی و دیگر هیچ و خانه دوست کجاست کارگردان نامی کشور عباس کیارستمی سند گویایی برای وجود بستر مناسب تولید آثار فاخر سینمایی و هنری است و در هر سال فیلمها و سریالهای مختلف سینمایی و تلویزیونی در رودبار تولید می گردد که از آن جمله می توان به ساخت سریال گنج راه شیری در روستای انبوه و بخشهای عمارلو و خورگام در پارسال اشاره کرد.
فرماندار گفت؛ سینمای جوان دفتر رودبار هم که ظرفیت مناسب فرهنگی در این شهرستان است توانسته است بخش اعظمی از رسالت فرهنگی را به خوبی انجام دهد و با پرورش عکاسان و فیلمسازان حرفه ای و موفقیت چشمگیرشان در عرصه های ملی و بین المللی نام رودبار عزیز را پرآوازه نماید.
ضیایی گفت؛ ضمن تجلیل و تکریم از هنرمندان و فرهیختگان سینمای جوان رودبار و قدردانی از زحمات طولانی آقای لطیفی امیدوارم با مدیریت جدید هنرمند جوان آقای حیدری تولید آثار ماندگاری را در باره شهرستان رودبار داشته باشیم.
وی افزود؛ بسترها فراهم است، ما هم حسب نگاه و تاکیدات دولت تدبیر و امید همکاری، مساعدت و حمایت خواهیم کرد.
فرماندار بیان کرد؛ خاستگاه، زیستگاه و بازار میوه بهشتی زیتون، قابلیتهای صنعتی، خطوط ارتباطی آزاد راهی و ریلی، مواهب طبیعی، منابع و سرمایه های انسانی، مناطق بکر و زیبا، داستانها، حوادث، آداب و رسوم، باورها و سنتها، جشنواره ها و مراسم آئینی، سنتی و مذهبی و نیز موانع، دغدغه ها، نارسائیها، محرومیتها و تنگناها با نگاه دقیق، هنرمندانه، زیبا و ویژه می تواند در قالب فیلم و عکس هزاران و حتی میلیونها نگاه را معطوف به شهرستان رودبار کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=4198

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: