اجرای بیش از ۱۵۰ برنامه هفته ملی سلامت بانوان در گیلان

مدیرکل امور بانوان گیلان، از برگزاری بیش از ۱۵۰ برنامه هفته ملی سلامت بانوان ایرانی در مرکز استان و شهرستان های گیلان همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت: «اولویت های سلامت در زنان» و «کرونا» دو محور اصلی برنامه های این هفته است.

به گزارش باز باران خبر؛ زهرا یعقوب نژاد با بیان اینکه ۲۴ لغایت ۳۰ مهرماه هفته ملی سلامت بانوان ایرانی(سبا) نامگذاری شده است، اظهار کرد: هفته ملی سلامت بانوان ایران سال جاری در شرایطی برگزار می شود که با همه گیری کووید۱۹ مواجه هستیم.

وی «سلامت زنان در دوران کرونا» را شعار محوری هفته ملی سلامت بانوان ایرانی در سال جاری دانست و افزود: اگرچه بیماری کووید۱۹ همه افراد را تحت تاثیر عوارض جسمی قرار می دهد، اما عوارض روحی و روانی این بیماری در زنان به عنوان مادر، همسر و فرزند بیشتر از مردان است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، زنان را پیشگام سلامت و خودمراقبتی در خانواده و جامعه دانست و افزود: یک زن سالم و بانشاط می تواند سلامتی و شادابی را در جامعه تسری بخشد.

یعقوب نژاد، ضمن قدردانی از مدافعان سلامت در عرصه بهداشت و درمان، یادآور شد: امروز زنان جامعه به عنوان بخش قابل توجهی از کادر بهداشت و درمان نیز نقش مهمی در شکست کروناویروس ایفا می کنند لذا باید از سلامت زنان حفاظت کنیم تا بتوانند به محافظت خود از سلامت خانواده و جامعه ادامه دهند.

وی سلامتی را یک نعمت گرانبها دانست و تصریح کرد: «اولویت های سلامت در زنان» و «کرونا» دو محور اصلی برنامه های گرامیداشت هفته ملی سلامت بانوان ایرانی در سال جاری است تا بتوانیم این دوران را همراه با آرامش و تاب آوری بیشتر طی کنیم.

مدیرکل امور بانوان گیلان، کم تحرکی، تغذیه ناسالم، چاقی، فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها و رژیم های غذایی غیر اصولی را از جمله عوامل خطر در سلامت زنان دانست و اضافه کرد: دختران امروز مادران فردای جامعه هستند و لذا توجه به سلامت دختران نیز یکی از اولویت های سلامت محور است.

یعقوب نژاد، با بیان اینکه زنان و مردان در استان گیلان با دو خطر اضافه وزن و دیابت بیش از سایر عوامل خطرزا مواجه هستند، گفت: نقش سلامت زنان بر سلامت خانواده و جامعه، اهمیت برنامه ریزی سلامت محور، آگاهی بخشی درباره سلامت زنان و ارتقای سواد سلامت زنان و خانواده را دوچندان کرده است.

وی از برگزاری بالغ بر ۱۵۰ برنامه هفته ملی سلامت بانوان ایرانی در مرکز استان و شهرستان های گیلان همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی «سبک زندگی زنان در دوران سالمندی و میانسالی» ویژه مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی، ارزیابی سلامت کارکنان در برخی از دستگاه ها، ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به زنان توسط مراکز بهزیستی و ناجا و تقدیر و تکریم از زنان پیشرو در عرصه مبارزه با ویروس کرونا مهمترین برنامه های هفته ملی سلامت بانوان ایرانی در گیلان است.

مدیرکل امور بانوان گیلان، برگزاری پیاده روی و ورزش صبحگاهی ویژه بانوان در بوستان های سطح استان، دوره آموزشی محافظت در برابر کرونا از طریق مراکز علمی و آموزشی، آموزش مجازی ارتقای بهداشت جسمانی زنان، وبینار آموزشی برای کارکنان با محور پیامدهای روانی و اجتماعی خانواده ها در دوران کرونا و… را از دیگر برنامه ها دانست.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=14858

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: