فولکلور گیلان نماینده ایران در مسقط

بازباران: موسیقی بومی کشور با اجرای گروه دیلمون از گیلان، در جشنواره جهانی موسیقی محلی و فولکلور در مسقط پایتخت کشور عمان طنین انداز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن اعلام این خبر گفت: گروه دیلمون به سرپرستی محمود فرضی نژاد ،در شب دوم جشنواره جهانی موسیقی فولکلور که با حضور مسئولان و‌ شخصیت‌های فرهنگی و هنری و دیپلمات‌های مقیم عمان و علاقه مندان به موسیقی محلی در فضای باز اپرای سلطنتی این کشور در مسقط برگزار شد، به اجرای قطعات مختلف ترانه گیلکی پرداخت.

سید امیر مصباح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : گروه ١۴ نفره دیلمون به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان ، با همکاری اداره کل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این جشنواره شرکت کرد و بخشی از آئین و آداب سنتی ایرانی را با زبان موسیقی و حرکات هنری به نمایش گذاشتند.

وی ضمن قدردانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای حمایت و تسهیل در فرآیند حضور این گروه در مسقط و همچنین انجمن موسیقی استان افزود: حضور گروه یادشده در مسقط بعنوان نماینده موسیقی فولکلور کشور نشان از غنا و پیشینه موسیقی گیلان دارد.

محمود فرضی‌نژاد سرپرست گروه موسیقی دیلمون نیز درباره حضور گروه در این جشنواره گفت: گروه دیلمون از شهر سیاهکل استان گیلان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جشنواره موسیقی فولکلور عمان حضور یافت و تلاش شد تا نماینده خوبی از ایران در این جشنواره باشد.

وی افزود: اجراهای گروه، ترکیبی از آداب و آئین‌های سنتی نواحی استان گیلان بود که به همراه موسیقی به نمایش درآمد و مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

جشنواره جهانی موسیقی محلی و فولکلور در آستانه نوروز با ١٢ گروه از کشورهای آسیایی، آفریقایی، اروپایی و امریکایی در خانه اپرای سطنتی عمان برگزار شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=98

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: