گیلان سالمندترین استان کشور /اهمیت غربالگری در تشخیص انواع سرطان/انقراض نژاد گیلک در ۵۰ سال آینده


باز باران خبر/ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه سید محمود رضوانی معاون بهداشتی و عقیل قلیپور معاون درمان در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته سلامت که ظهر امروز در سالن اجلاس معاونت بهداشتی برگزار شد حضور داشتند.

محمدتقی آشوبی با بیان اینکه ۹ اردیبهشت آغاز هفته سلامت است، گفت: شعار امسال هفته سلامت «سلامت برای همه» نامگذاری شده است و با تاکید بر اینکه اولویت دانشگاه علوم پزشکی سلامت و پیشگیری است، افزود:

متاسفانه مردم گیلان در معرض خطر آب، غذا و محیط زیست قرار دارند و باید تلاش کنیم که خدمات پزشکی به عدالت در استان ارائه شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه استان ما سالمندترین استان کشور است، افزود
در حوزه جوانی جمعیت رشد منفی داریم و همه تلاش خود را به کار گرفته ایم تا به مطلوب برسیم. اگر اقدامی عاجل در این خصوص انجام نشود، در ۵۰ سال آینده نژاد گیلک از میان خواهد رفت.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان افزود بحث درمان مطالبه عمومی است و گفت: کارهای بزرگی در مسیر ساخت و سازهای مراکز درمانی در حال انجام است.
پیگیری روند اجرا و ساخت بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی جنرال رشت که در کمیسیون ماده ۲۰ وزارت بهداشت مطرح و کد رهگیری پروژه نیز دریافت شده، نمونه های از این مطالبه عمومی است.

محمدتقی آشوبی موضوع تجمیع خدمات تشخیصی در بیمارستانهای رشت را نیز از موضوعات اصلی مدنظر دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص
جایگزینی خانه های بهداشت فرسوده شهر رشت، گفت: خانه های بهداشت فرسوده در حال جایگزینی است.


وی به اهمیت غربالگری در تشخیص انواع سرطان‌ تاکید نمود وبا اشاره به اینکه بسیاری از بیماریهای در مراحل اولیه قابل درمان است، با بیان اینکه پزشک خانواده یکی از دغدغه های مهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان است یادآور شد: با افزایش زیرساخت ها و آموزشهای درست، بیماریهایی مانند سرطان در مراحل اولیه قابل درمان هستند و پزشک خانواده به طور کلی روند درمانی را کوتاه و در هزینه های درمان صرفه جویی مینماید.

در خاتمه نشست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با پرسش و پاسخ همراه بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=30549

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: