بهره‌مندی از یارانه حمایتی پایگاه‌های خبری ملزم به شرکت در طرح رتبه‌بندی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به فعالیت ١۵۶ پایگاه خبری دارای مجوز در استان، تأکید کرد: فعال بودن و شرکت در طرح رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری از اولویتهای بهره‌مندی از یارانه حمایتی است.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ فیروز فاضلی در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری با هدف ارتقای جایگاه حرفه‌ای پایگاه‌های خبری اینترنتی و برقراری عدالت رسانه‌ای پس از تصویب دستورالعمل و شاخص‌های مشخص شده از سال ١٣٩۴ اجرایی شد.

وی ادامه داد: وجود تعداد قابل توجه پایگاه‌های خبری اینترنتی در کشور و تفاوت عملکرد و مأموریت آنها از جمله در میزان تولید خبر، گستره فعالیت، انتشار چند زبانه، سرعت در تولید و انتشار اخبار، رابط استانی در داخل کشور، میزان بهره‌مندی از تکنولوژی جدید رسانه‌ای، رعایت اصول حرفه‌ای و ده‌ها شاخص دیگر، ایجاب می‌کند که عدالت رسانه‌ای در نگرش به جایگاه پایگاه‌های خبری اینترنتی برقرار شود و هر پایگاه خبری در جایگاه واقعی خویش قرار گیرد و آنها که فعالیت جدی‌تر و حرفه‌ای در سپهر رسانه‌ای کشور دارند در ارزیابی‌ها مورد غفلت واقع نشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه سومین دوره رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری در دی‌ماه ٩٧ با بررسی ٢٠٠ پایگاه و براساس فرم خوداظهاری و مستندات ارائه شده توسط کمیته رتبه‌بندی برگزار شد، افزود: دوره چهارم رتبه‌بندی در خردادماه جاری برگزار می‌گردد و اطلاع‌رسانی درخصوص بازه زمانی از طریق سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

فاضلی با اشاره به فعالیت ١۵۶ پایگاه خبری دارای مجوز در گیلان، تأکید کرد: فعال بودن و شرکت در طرح رتبه‌بندی مذکور از اولویتهای بهره‌مندی از یارانه حمایتی پایگاه‌های خبری است.

وی در پایان اضافه کرد: در راستای قانونمندسازی فعالیت پایگاه‌های خبری و امکان حمایت‌های قانونی از این پایگاه‌ها، شایسته است آن دسته از پایگاه‌های خبری استان که تا کنون از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت ننموده‌اند با ورود به سامانه جامع رسانه های کشور به آدرس اینترنتی www.e-rasaneh.ir و ارائه درخواست خود، اقدام لازم را صورت دهند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1257

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: