اصلاح نقاط حادثه خیز بر اساس اولویت بندی باشد

استاندار گیلان با اشاره به وجود ۹۴نقطه حادثه خیز ، رفع مشکلات این حوزه را نیازمند عزم جدی نهادهای مسئول و مرتبط خواند و تاکید کرد: اجرای این مهم بر اساس اولویت بندی باشد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای راهبردی ترافیک استان با اشاره به وضعیت اقلیمی،تراکم جمعیتی و نیز راههای استان، مدیریت ترافیکی را امری مهم خواند و گفت: حل مشکلات زیرساختی در حوزه ترافیک به ویژه مناطق حادثه خیز یک ضرورت است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی چهار دهه اخیر در بخش توسعه راه های کشور، اظهار داشت: روند توسعه راه ها در گیلان به خوبی انجام شده اما باید نسبت به بهبود آن تلاشی مستمر شود.

زارع وجود ۹۴نقطه حادثه خیز در استان را نیازمند عزم جدی نهادهای مسئول و مرتبط خواند و تاکید کرد: لازم است تا اجرای این مهم بر اساس اولویت بندی باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم ارتقاء سطح آگاهی عمومی در جهت رفع حوادث جاده ای و تصادفات در معابر اصلی ،فرعی و بزرگراه ها تاکید کرد و افزود: رعایت استانداردهای جاده ای و ترافیکی نیازمند فرهنگ سازی است که تنها با آموزش محقق می شود.

وی با بیان اینکه طرح همیار پلیس طی سال های اخیر توانسته در اصلاح فرهنگ ترافیک موثر باشد،خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید نسبت به ارائه سرفصل های آموزشی در حوزه فرهنگ ترافیک به ویژه در مقطع ابتدایی اقدام کند.

زارع با اشاره به جایگاه موفق گیلان در کاهش تصادفات جاده ای گفت: میزان تلفات ناشی از حوادث راهنمایی و رانندگی در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته روندی کاهشی داشته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه راکبان موتور سیکلت بیش از سایر وسایل نقلیه در معرض آسیب قرار دارند،استفاده از کلاه ایمنی را مستلزم فرهنگ سازی خواند و تاکید کرد:باید باور عمومی درباره نقش کلاه ایمنی در کاهش تلفات رانندگی را بهبود بخشیم.

وی با بیان اینکه گیلانی ها در موضوع فرهنگ عمومی از جایگاه ممتازی برخوردارند،تاکید کرد: باید همزمان با مقوله مهم فرهنگ سازی،استفاده از طرح ها و ابزارهای کنترلی توسعه پیدا کند.

استاندار گیلان افزایش دوربین های پایش تصویری را یک ضرورت دانست که نقش موثری در کنترل ترافیک و تخلفات حوزه راهنمایی و رانندگی دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: موضوع ساماندهی نقاط حادثه خیز تنها از طریق اعتبارات شهرداری ها محقق نمی شود، بلکه باید از اعتبارات ملی استفاده کرد.

روشنایی معابر از دیگر موضوعاتی بود که استاندار گیلان به آن اشاره کرد و افزود: با توجه به روشنایی معابر می توان از بسیاری از حوادث رانندگی به ویژه در مناطق حادثه خیز جلوگیری کرد.

وی در پایان از همه مسئولان استانی و شهرستانی خواست تا موضوع نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها را با جدیت دنبال کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=5026

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: