هرچه تعداد نخبگان و متخصصان در جامعه بیشتر باشد، افتخارات ملی بیشتر است

شورای شهر لاهیجان از دو دانش آموز لاهیجانی دارای رتبه برتر کنکور تجلیل کرد.

به گزارش باز باران خبر؛ رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان در مراسم تجلیل از دو دانش آموز لاهیجانی و رتبه تک رقمی کنکور ۹۹ گفت: نیروی انسانی محور اصلی توسعه اقتصادی و فرهنگی و ثروت ملی هر جامعه ای محسوب می شوند.
جواد نجار تمیزکار افزود: اگر سرمایه های انسانی که پشتوانه اجرایی کشور هستند، دیده نشوند یقینا به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
وی با تاکید بر اینکه حفظ نخبگان و مغزها جزو وظایف اصلی حاکمیت است اضافه کرد: باید بر حفظ و احترام به نخبگان علمی کشور کوشا باشیم.
رئیس شورای شهر لاهیجان با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا از جذب و شکار مغزها بعنوان نیروی اصلی و توانمند برای پیشبرد امور استفاده می کنند، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا این اتفاق برای جوانان ایرانی نیفتد و از این ظرفیت ها برای کشور خودمان استفاده کنیم.
تمیزکار با تاکید بر اینکه جوانان ما نسبت به سرزمین و وطن خود تعصب دارند و همه تلاش خود را برای اعتلای ایران به کار می گیرند، ادامه داد: ما وظیفه داریم تا با فراهم نمودن امکانات مختلف و احترام در رفتار و گفتار به جوانان و نخبگان آنها را یاری کنیم.
وی در ادامه اظهار داشت: اگر قرار است برای تولید ملی به خود اتکایی و استقلال برسیم باید به افکار و اندیشه جوانان و نخبگان کشور احترام بگذاریم.
رئیس شورای اسلامی لاهیجان با بیان این نکته که هرچه تعداد نخبگان و متخصصان در جامعه بیشتر باشد، افتخارات ملی بیشتر است، اذعان داشت: افتخار می کنیم در شهری زندگی می کنیم که چنین جوانان نخبه ای دارد؛ تمیزکار با اشاره تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از نخبگان گفت: جوانان نخبه با کار، تلاش و پشت سر گذاشتن مشکلات باید بر ظرفیت وجودی خود بیفزایند و بدون توقف، مسیر پیشرفت را ادامه دهند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=14582

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: