دومین نشست خبری ماهانه شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود با اصحاب رسانه برگزار شد

اعضای شورای اسلامی و شهردار لنگرود در دومین نشست رسانه ای ماهیانه خود ،ضمن پاسخگویی به برخی از شبهات ایجاد شده توسط بعضی از فعالین فضای مجازی به بیان عملکرد شهرداری و شورای اسلامی لنگرود پرداختند.

به گزارش باز باران خبر؛ غلامرضا منصفی، رئیس شورای شهر لنگرود در سخنان خود این نشست را ادامه سلسله نشست های ماهیانه با اصحاب رسانه در راستای پاسخگویی به سوالات و شبهات برخی از فعالین فضای مجازی دانست و دوره پنجم شورا را یکی از دوره هایی عنوان کرد که مجموعه شهرداری و شورای اسلامی لنگرود در سایه همدلی و تعامل اخبار و عملکرد شهرداری و شورای اسلامی را از طریق روابط عمومی توسط رسانه های رسمی و معتبر بطور واضح و شفاف در اختیار افکار عمومی قرار می دهند.
رئیس شورای شهر لنگرود سپس به سوالات برخی از شهروندان در فضاهای مجازی در خصوص روند کند اجرای برخی پروژه ها ازجمله پروژه طرح بازآفرینی میدان اصلی شهر پاسخ داد و افزود: کندی در روند اجرای برخی از پروژه ها به علت انجام امور فنی پروژه می باشد و از آنجایی که کیفیت بخشی به پروژه ها لازمه اجرای امور است، بنابراین جهت انجام پروژه ها بویژه پروژه اصلاح محوطه میدان اصلی شهر که در راستای اجرای طرح باز آفرینی محدوده پل خشتی که یکی از آثار ماندگار تاریخی شهر لنگرود بشمار میرود، انشاالله هرچه سریعتر به ثمر خواهد رسید.
سپس سید مهدی رجایی،شهردار لنگرود نیز به روند اجرای پروژه ساماندهی پل خشتی اشاره کرد و اظهار داشت : این پروژه قسمتی از طرح جامع و باز آفرینی شهر لنگرود است.
وی خاطرنشان کرد :این پروژه شامل محوطه دور تا دور پل خشتی ، بافت قدیمی شهر، پیاده رو مرکز خیابان و میدان اصلی شهر است که موردمطالعه گرفته است.
شهردار لنگرود بابیان اینکه شهرداری با سربندی محل اجرای پروژه تلاش می کند که پیمانکار حتی در روزهای بارندگی نیز کار را متوقف نکند، افزود: تقاضای من از کسبه ومردم عزیز صبوری ،همراهی و همدلی بیشتر با پیمانکار در راستای تحقق هرچه سریعتر پروژه مذکور می باشد.
وی از شهروندان خواست تا از تردد در قسمت هایی که تازه پالت کاری شده خودداری نمایند.
مهندس رجایی سپس به یکی از معضلات مهم شهر لنگرود که همانا سد معبر و حضور دست فروشان است که خود مشکلات زیادی ازجمله ترافیک را بوجود آورده اشاره و تصریح کرد: حضور دست فروشان بخصوص در مرکز شهر مانع تردد عابران در پیاده روها شده که باید چاره اندیشی شود و شهرداری و شورای شهر هم به تنهایی از عهده این کار برنمی آیند و اجرای طرح ساماندهی دست فروشان باید با هماهنگی و همراهی همه ادارات مرتبط همچون فرمانداری، دادستانی، پلیس، اتاق اصناف و سازمان صنعت و معدن و تجارت صورت گیرد.
شهردار لنگرود همچنین به بیان مسئله تامین روشنایی بلوار شهید املاکی پرداخت و یادآور شد: اگر چه این کار بر عهده شهرداری نبود اما جهت رفاه حال شهروندان و بعنوان راه حل موقت کلیه تیر برق ها به غیر از دو مورد، اصلاح و تعمیر شد.
وی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح زیباسازی و نصب المان جدید درمیدان شهید نورانی اشاره و با بیان اینکه نصب المان ها نماد و هویت یک شهر را نشان داده و نقش بسزایی در زمینه جذب گردشگر دارند، خاطرنشان کرد: طراحی اولیه و ساخت المان بزرگ میدان شهید نورانی لنگرود که یکی از زیباترین المان ها در سطح استان است، بزودی انجام می شود.
وی از آماده بودن این المان تا سه هفته دیگر خبر داد و پروژه بعدی باز سازی المانهای شهری لنگرود را احداث المان در میدان انقلاب عنوان کرد. مهندس رجایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هدف شهرداری لنگرود استفاده از طرح های جدید توسط کارشناسان و هنرمندان برجسته است تا فضای شهری مناسبی برای شهروندان ایجاد گردد از تمامی کارشناسان گرافیک ، هنرمندان و مهندسین درخواست کرد تا طرح ها و برنامه های جدید خود را جهت توسعه فضاهای شهری و ایجاد شهری در خور و شأن شهروندان لنگرودی به صورت مکتوب به واحد روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود تحویل دهند.
شهردار لنگرود یاد آور شد: پروژه ضلع مقابل پل خشتی که همزمان با پروژه میدان اصلی شهر بر اساس طرحی که درابتدای دوره پنجم شورا مصوب شده بود فاز به فاز و مرحله به مرحله در حال اجرا می باشد و تا کنون از ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده که تا دوماه آینده به اتمام خواهد رسید.
وی یکی دیگر از پروژه های شهری لنگرود که از ابتدای دوره پنجم شورا از دغدغه های اصلی شهرداری و شورای شهر لنگرود بوده ادامه دیوار سازی رودخانه بزرگ لنگرود در دباغ محله عنوان کرد و به اجرای عملیات پروژه نشست زمین در خیابان شهید چمران اشاره کرد و بیان داشت: خیابان شهید چمران سالها بود که درحال نشست بوده و قبل از نشست زمین، مشاورطرح وپیمانکار اجرای پروژه انتخاب شده با اتفاق پیش آمده ونشست زیاد زمین نیاز شد که مطالعات جدی تری صورت گیرد؛ بنابراین کمک مشاور درکنار مشاور قبلی گرفته شد وآزمایش ژئوتکنیک در عمق ۱۸متری خاک انجام شد که بزودی دلیل آن مشخص خواهدشد.
شهردار لنگرود با بیان اینکه پیمانکار با توجه به دستورمشاور، مصالح مورد نیاز پروژه را بصورت تقریبی اعلام نموده ودراین راستا پیگیر مجوز های لازم می باشد، خاطرنشان کرد: نیاز است اداراتی همچون صنعت ومعدن، محیط زیست ،امور آب، دادستان محترم و فرمانداری همکاری نمایند تا این مجوز هرچه سریعتر گرفته شود و ما بتوانیم مصالح موردنیاز پروژه را تامین نماییم.
وی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه در حال حاضر هیچ معدن سنگ رودخانه ای که برای این پروژه مفید باشد در شهرستان لنگرودفعال نیست وحمل ونقل این مصالح از شهرستان های دور کار ما را به تعویق انداخته و سخت. کرده تقاضا داریم،مجوز برداشت سنگ رودخانه ای در لنگرود را به شهرداری بدهند.
وی یاد آور شد: این تقاضا با مجوز شورای ستاد بحران شهرستان وشخص فرماندار دستور داده شده است.
رجایی افزود: خرید دیگر لوازم مورد نیاز پروژه مذکور مثل لوله واتصالات نیز در حال انجام است تا بعد از نهایی شدن طرح، پیمانکار بتواند به سرعت به اجرای پروژه بپردازد.
وی ضمن بیان اینکه اجرای مستمر آسفالت خیابانها و معابر بزرگ شهر با کمک ۳ اکیپ لکه گیری در شهر درحال انجام است از افتتاح کارخانه کمپوست نیز تا بهار ۱۴۰۰ خبرداد.
گفتنی است این نشست خبری با پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی اصحاب رسانه در خصوص چگونگی ساماندهی سد معبر، ساماندهی احشام سرگردان ازجمله سگهای بلاصاحب، اجرای پروژه های نیمه تمام شهری و دیگر موارد توسط شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود به پایان رسید.


گزارش: فرداد همت زاده

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=14586

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: