فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت به ظرفیت متوسط ۱۵ هزار متر مکعب در روز در حال احداث است

بازباران خبر/مدیر عامل شهر صنعتی رشت در جریان بازدید روز پنچ شنبه مورخه سوم شهریور اصحاب رسانه از تصفیه فاضلاب شهر صنعتی رشت اظهار داشت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت توسط شرکت شهر صنعتی رشت تعریف و با مشارکت و سرمایه گذاری شرکت زلال ایران آغاز و در دست اجراست، گفت: این پروژه با ظرفیت متوسط ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه روز طراحی شده است.

وی افزود: این تصفیه خانه به صورت دو فاز چهار مدول و هشت خط جریان پیشبینی شده است که در این مرحله یعنی فاز اول شامل ۲ مدول از چهار مدول در حال اجرا است .مهدوی افزود: ظرفیت هر مدول این تصفیه خانه هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز است.

وی تصریح کرد: ساختمان های تاسیساتی جانبی و واحد ایستگاه پمپاژ فاضلاب خام ورودی و مخزن ذخیره برای پساب خروجی با ظرفیت پنج هزار متر مکعب مشترک برای دو فاز است که در این مرحله احداث خواهد شد.

مدیر عامل شهر صنعتی رشت تصریح کرد: فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت به ظرفیت متوسط ۱۵ هزار متر مکعب در روز در حال احداث است.

مهدوی تصریح کرد: اعتبار اولیه پیش بینی شده برای این طرح ۳۷۰ میلیارد تومان است که باید طی ۲ سال ساخته شده و به بهره برداری برسد.

میرشمس الدین مهدوی ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه تصفیه خانه مرکزی فاضلاب صنعتی و انسانی شهر صنعتی رشت از اول اسفند سال ۱۴۰۰شروع و پیش نیازها آماده شده و ازخرداد ماه تا کنون پنج درصدپیشرفت فیزیکی داشته است.

مهدوی افزود ، به پیمانکار گفته شده تابلو روز شمار برای این پروژه نصب گردد.

گفتنی است ،احداث این تصفیه خانه، منجر به کاهش مشکل بهداشتی و محیط زیستی شهرصنعتی و رفع مشکلات بهداشتی و تبعات اجتماعی ناشی از رها سازی فاضلاب ها در مسیر آبروها، نهرها و رودخانه ها می شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=26946

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: