سوم خرداد نماد مقاومت ملت ایران است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه گیلان ۲۶۰ شهید در عملیات بیت المقدس تقدیم انقلاب کرد افزود: گیلانیان از ابتدای عملیات آزادسازی خرمشهر در این شهر حضور داشتند.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایسنا، عباس بایرامی امروز در نشست کمیته فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس که در سالن جلسات صدا و سیما مرکز گیلان برگزار شد، با اشاره به درپیش بودن شب های قدر اظهار کرد: شب‌های قدر، شب‌های اوج بندگی و مناجات است.

وی دفاع مقدس را متعلق به همه ملت ایران دانست و گفت: در جنگ هشت ساله تمام قدرت‌های جهانی در یک اردوگاه و ملت ایران در برابر همه آنها دفاع کردند، و اگر کمک‌های مردمی و حضور داوطلبانه اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس نبود ما شاهد این همه موفقیت در آن برهه حساس نبودیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با اشاره به در پیش بودن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: «ما قوی هستیم» شعار گرامیداشت سوم خرداد امسال است.

بایرامی سوم خرداد را نقطه عطفی در مسائل دفاعی و دوران هشت سال دفاع مقدس کشور عنوان و اضافه کرد: سوم خرداد نماد مقاومت ملت ایران است.

وی با بیان اینکه ۳۴ روز مدافعین خرمشهر تحت محاصره دشمن بودند تاکید کرد: تحلیل و بررسی زوایایی مختلف فتح خرمشهر از ضرورت های جامعه امروز است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان به نقش و حضور ویژه رزمندگان گیلانی در عملیات بیت القدس اشاره کرد و افزود: گیلانیان از ابتدای عملیات آزادسازی خرمشهر در این شهر حضور داشتند.

بایرامی با بیان اینکه گیلان ۲۶۰ شهید در عملیات بیت المقدس تقدیم انقلاب کرد افزود: شهید علیرضا ناصحی یکی از شهدای شاخص گیلانی در عملیات بیت المقدس است که هم اکنون مردم خرمشهر از او به نیکی یاد می کنند.

وی رزمندگان گیلانی حاضر در عملیات بیت المقدس را بیش از ۲۰۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: گیلان در این عملیات ۷۰ جانباز دارد و کم سن ترین شهید گیلانی در این عملیات شهید سید احمد کیایی با ۱۳ سال سن است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه عملیات بیت المقدس از ۱۰ فروردین آغاز و تا سوم خرداد به طول انجامید، یادآور شد: در این عملیات بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر خاک کشور آزادسازی شد.

بایرامی از برگزاری محفل خاطره‌گویی با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی بین هشت تا ۱۰ نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس بدون مدعو خبر داد و یادآور شد: یادواره شهدای مجازی سوم خرداد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس که دوشا دوش مردان برای دفاع از کشور حضور داشتند افزود: گیلان دو رزمنده زن در عملیات بیت المقدس دارد.

وی از ارائه ویژه‌ برنامه‌های حماسه سوم خرداد به صورت مجازی و با حضور رزمندگان هشت سال دفاع خبر داد و گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در صورت اعلام عدم امکان برگزاری تجمعات مقدمات لازم برای برگزاری برنامه‌های سوم خرداد را در فضای مجازی فراهم کرده است.

بایرامی با اشاره به اینکه امسال در آستانه چهل سالگی دوران دفاع مقدس قرار داریم افزود: دشمن برای چهل سالگی انقلاب اسلامی برنامه های گسترده ای پیش بینی کرده بود تا به خیال خام خود مانع جشن چهل سالگی انقلاب شود، اما با تدبر مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم جشن چهل سالگی به زیباترین شکل برگزار و بازتاب جهانی پیدا کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: پاسداشت ۴۰ سالگی دفاع مقدس به معنای آن است که ما ملت ایران در برابر یک هجوم بین‌المللی مقاومت کرد و این مقاومت هم اکنون به الگوی بسیاری از ملت های دنیا تبدیل شده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ملت هایی موفق هستند که از تاریخ عبرت بگیرند، افزود: دفاع مقدس از مششع ترین دوران انقلاب اسلامی و الگوی بسیاری از امورات است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=9771

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: