رتبه بندی روزنامه ها برای روشن شدن جایگاه واقعی آنهاست

 باز باران خبر/ معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: مهلت شرکت در رتبه‌بندی روزنامه‌ها تا ۲۰ آذر تمدید شده است و این اقدام بمنظور روشن شدن جایگاه واقعی آنها انجام می شود.

حسین ابراهیمیان با بیان اینکه ارتقای کیفی روزنامه ها، ایجاد رقابت حرفه ای و سالم و روشن شدن جایگاه واقعی آنها از اهداف طرح رتبه بندی است،  افزود: تصمیم تمدید با توجه به شرایط خاص کرونایی و به درخواست مدیران روزنامه ها از سوی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتخاذ شده است.
وی اظهار داشت: مدیران مسئول روزنامه‌ها می توانند تا تاریخ یاد شده دو نسخه از شماره‌های روزنامه خود را مطابق تاریخ‌های اعلامی به دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها ارسال کنند.
وی افزود: پیش از این مدیران رسانه‌ها تا هفتم آذرماه فرصت داشتند تا مطابق شیوه نامه مصوب دو نسخه از شماره‌های روزنامه خود را مطابق تاریخ‌های اعلامی، همراه با فرم خود اظهاری تکمیل شده جداول الحاقی و مستندات لازم را به دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها ارسال کنند اما با توجه به شرایط خاص کرونایی و درخواست شماری از آن‌ها، مهلت اعلام شده تا بیستم آذرماه تمدید شده است.
ابراهیمیان یادآور شد: گیلان با رشد ۲۷ درصدی تعداد نشریات از سال ۹۲ نسبت به سال ۹۸ جزو پنج استان برتر کشور به لحاظ تعداد رسانه کشور است.
وی اضافه کرد: گیلان با داشتن ۱۱۰ سال سابقه در حوزه مطبوعات از استان های پیشرو رسانه ای شناخته می شود بطوریکه هم اکنون ۱۹۷ نشریه در استان فعال است در حالی که در سال ۹۲ این تعداد رسانه شامل ۱۵۵ نشریه فعال بوده است.
وی ادامه داد: طی سال گذشته مجوز ۱۹ نشریه جدید در استان صادر شده است و ۲۴ نشریه بدلیل فقدان انتشار لغو مجوز شدند.
در زمان حاضر ۱۰ روزنامه، ۵۴ هفته نامه، ۱۸ دو هفته نامه، ۴۷ ماهنامه، پنج دو ماهنامه، ۴۲ فصلنامه و دو سالنامه در استان فعال هستند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=16587

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: