‍ جلسه فوق العاده شورای شهر لاهیجان برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا برگزار شد

جواد نجار تمیزکار رئیس شورای شهر لاهیجان در این جلسه با اشاره به وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهردر رابطه با نظارت بر امور بهداشت حوزه شهر گفت : موضوع بیماری کرونا برای شهر لاهیجان جدی است و آنچه در این فضا خیلی مهم به نظر می رسد ایجاد جو روانی آرام و پرهیز از ترس و واهمه است و در این میان باید با اطلاع رسانی دقیق و به هنگام و درست از شیوع بیماری جلوگیری نمود. 

به گزارش باز باران خبر، تمیزکارافزود : شعار و عقیده شورای شهر همواره این بود که یکی از شاخصه های شهر خوب ، شهر سالم است و همه باید برای عبور از این بحران تلاش کنیم . 

وی اظهار داشت : از شورای تأمین و فرماندار لاهیجان تقاضا داریم با توجه به ایجاد نگرانی شهروندان در رابطه با تعطیلات و ورود خیلل عظیمی از مسافران به لاهیجان ، دستور لازم و مقتضی را در این خصوص صادر نمایند. چرا که تمهیدات ، تجهیزات و دستگاهای خدمات برای جمعیت و شهروندان لاهیجان کفایت می کند و حضور گردشگران و مسافران در این مقطع زمانی به نفع مسافرین و شهروندان نیست .    

وی گفت : خوشبختانه با درایت  شورای تأمین و فرماندار لاهیجان مراکز پرجمعیت و آموزشگاههای علمی و فرهنگی و ورزشی تعطیل شده است و استدعا از شهروندان محترم این است که از هرگونه تجمعات و کارهای غیرضروری پرهیز نمایند.  

در این جلسه اعضای شورای شهر با آرزوی صحت و سلامتی برای کلیه مردم ایران به ویژه شهروندان عزیز لاهیجان موکداً از شورای تأمین شهرستان خواستند در خصوص ورود مسافران به شهرلاهیجان مدیریت ویژه ای داشته باشند .  

اعضای شورای شهر اعلام نمودند آمادگی هرگونه همکاری با اداره بهداشت و درمان شهرستان را دارند و واحد روابط عمومی شورا و شهرداری در خصوص اطلاع رسانی صحیح همکاری لازم را با اداره بهداشت بعمل آورند. از شهرداری خواسته شد  از چاپ هرگونه تقویم واقلام تبلیغاتی و هزینه های غیر ضروری برای ایام عید نوروز پرهیز نماید و نسبت به تهیه ماسک و اقلام ضدعفونی کننده و در اختیار قراردادن آن  بصورت رایگان برای شهروندان اقدام عاجل صورت دهد. شیفت بندی کارکنان شهرداری ، رسیدگی به سرویس های بهداشتی و تجهیز آن به مواد شوینده و ضدعفونی کننده ، در اختیار قرار دادن دستکش و لباس مخصوص برای رفتگران از دیگر موارد مطروحه بود . از اداره بازرگانی و اصناف خواسته شد در خصوص فروشگاههای زنجیره ای و  رعایت  بیشتر بهداشت فردی در نانوایی های شهر مدیریت ویژه ای داشته باشد.  از اداره اوقاف خواسته شد برای مراسم ترحیم و نماز جماعت و… برنامه ریزی لازم را داشته باشند. 
در پایان جلسه اعضای شورای شهر از مدیریت عالمانه فرماندار و شورای تأمین شهرستان به جهت اقدامات و تلاش‌های انجام‌شده ودستورات سریع و صریح در این خصوص قدردانی کردند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=7910

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: