جوان و حضور فعال در اقلیت خلاق

“آرنولد توین بی” فیلسوف انگلیسی و استاد برجسته فلسفه تاریخ کسانی را که به پیشرفت تمدن و فرهنگ جامعه شان کمک می کنند، «اقلیت خلاق» می نامد که تعدادشان هم بسیار محدود است. اما تاثیر این اقلیت ها به نسبت تعدادشان نیست، بلکه قدرت ابداع و خلاقیت آنها تعیین کننده میزان نفوذشان در جامعه است و بدون همکاری و کمک آنان فرهنگ ها و جوامع، پیشرفتی نخواهند داشت.
– وظیفه اقلیت خلاق
اقلیت خلاق موظف است اکثریت غیرخلاق را اصلاح نموده و پرورش داده در پیشرفت تاریخ و فرهنگ جامعه شان بکوشند. چنانچه اقلیت ها این گونه عمل نکنند یا در معرض خفقان و کنترل قرار گیرند در زوال جامعه و تمدن تسریع خواهد شد.
– مشکل تن آسایی رهبران
اگر رهبران کشورها به بهره گیری از لذایذ، راحت طلبی و تن آسایی روی آورند، روح مبارزه و مقاومت از بین رفته و جامعه رو به ویرانی خواهد رفت. مسئولیت پیشرفت فرهنگ و تمدن اجتماع یا سوق دادن آن به سوی زوال و نابودی بر عهده اقلیت خلاق است.
چنانچه در هر جامعه رهبران مسئولیت های خویش را به خوبی انجام داده و خود را وقف اجرای وظایفشان کنند، جامعه آنان هیچ گونه واپسگرایی و زوال نخواهد داشت. این اصل مهم شامل شرکت ها و سازمان ها نیز می شود.
– نیاز به رهبران متعهد
در تمام سطوح جامعه، افراد برای رشد و پیشرفت خود خواستار رهبران متعهد و خلاق هستند. بدین خاطر شما باید به افراد خلاق تبدیل شوید. افرادی که برای پیشرفت، ترقی و خوشبختی جامعه و بشریت تلاش می کنند.
– عضویت در اقلیت خلاق
حتما چنین پرسشی به ذهنتان آمده که چگونه می توان وارد گروه خلاق شد؟ در پاسخ باید گفت: در درجه اول، باید برخی خصوصیات را کنار گذاشت، مانند: فرصت طلبی، تماشاچی بودن و در هر کاری منتظر شکست نشستن.
در درجه دوم لازم است بعضی ویژگی ها در خود ایجاد نمود؛ مثل: بینش وسیع، آینده نگری، مثبت بودن، نهراسیدن از مبارزه و علاقه به دست و پنجه نرم کردن با مشکلات.
– اقلیت خلاق و فتح اسپانیا
حتما داستان فتح اسپانیا توسط مسلمانان را خوانده اید که یک گروه دو هزار نفری از مسلمین به فرماندهی «طارق بن زیاد» مراکشی با چند ناوگان کشتی از طریق دریای مدیترانه، از مراکش به سوی سواحل اسپانیا رفتند. به همین سبب، تنگه ای که بین مغرب در شاخ آفریقا و اسپانیا در جنوب اروپا، قرار داشت، به «تنگه جبل‌طارق» نامگذاری گردید.
آنان وقتی در ساحل آنجا پیاده شدند، با لشکری که بیش از صد هزار جنگجوی مسلح داشت، مواجه گشتند. اما طارق دستور داد همه کشتی ها را آتش بزنند. آنگاه به سربازان اندک خود گفت: «یا در دریا غرق می شویم و یا بر این ها، پیروز خواهیم شد!».
سپس با یک برنامه ریزی دقیق طی یک حمله سریع و شجاعانه به چادر فرماندهی آنان هجوم برده، با کشتن فرماندهان ارشد ارتش اسپانیا، سپاهیان آن کشور را وادار به فرار و شکست نمودند. مسلما اگر طارق، فرد با ایمان و خلاقی نبود، هرگز به این پیروزی شگرف دست نمی یافت.
– امتیازات اقلیت خلاق
اقلیت خلاق، افرادی مثبت اندیش هستند. به این شکل که در میان تردیدها، ترس ها و نومیدی ها جرقه امید و خوش بینی را در دل خود و مردم، روشن نگاه می دارند.
آنان به پیشرفت فرهنگ معتقد بوده و تحرک بیشتری به چرخ های تاریخ، توسعه و ترقی جامعه بشری می دهند. امید است که روزی شما جوانان نیز به عضویت اقلیت خلاق جامعه خویش درآیید.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2559

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: