تولید بیش از ۳۰۰ هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه سدسفیدرود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از تولید ۳۰۷ هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه برق آبی سد سفید رود از ابتدای سال ۹۹ تاکنون خبرداد. 

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛  مهندس خرّمی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار داشت: طراحی نیروگاه بر قآبی سد سفید رود با توان  تولید اسمی سالیانه ۳۰۰ هزار مگاوات ساعت برق می باشد که مجموع تولید در ۵ واحد نیروگاه برق آبی سدسفیدرود از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون ۳۰۷ هزار مگاوات ساعت برق بوده است.

مهندس خرّمی با اعلام این خبر گفت: پس از گذشت بیش از نیم قرن( ۵۶ سال) با نگهداری مناسب و انجام تعمیرات اساسی توسط مهندسین ایرانی در سنوات گذشته و بهینه سازی نیروگاه سد سفید رود هم اکنون شاهد تولید سالیانه بیش از توان اسمی نیروگاه هستیم.

وی افزود: ظرفیت هر واحد نیروگاه بر اساس طراحی ۱۷/۵ مگاوات است که بطور میانگین روزانه ۲ هزار ۱۰۰مگاوات ساعت برق پاک تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق می گردد.

مهندس خرّمی میزان تولید برق در مدت مشابه سال گذشته را ۲۴۲ هزار مگاوات ساعت برق اعلام کرد که نشان دهنده افزایش تولید این انرژی پاک و سازگار با محیط زیست در سالجاری می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در خصوص وضعیت سدسفیدرود اظهار داشت: حجم مخزن سدسفیدرود در پنجم مردادماه سال جاری ۳۷۶ میلیون متر مکعب با متوسط دبی ورودی ۱۴ و متوسط دبی خروجی ۱۴۷ مترمکعب بر ثانیه می باشد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11634

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: