تعامل با اهالی تئاتر باعث رشد تئاتر استان می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در جلسه شورای سیاستگذاری سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر گیلان اظهار کرد: تعامل با اهالی تئاتر باعث رشد تئاتر استان می‌شود.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، عصر دوشنبه (٣١ تیر ٩٨) در جلسه شورای سیاستگذاری سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر گیلان که در دفتر کار وی برگزار شد، با تأکید بر همراهی و همدلی بیش از پیش مجریان این جشنواره با اهالی تئاتر و خودداری از سخت‌گیری‌های بی‌مورد، اظهار کرد: تعامل با اهالی تئاتر باعث رشد این هنر در استان می‌شود و ما هر چه بتوانیم از گروه‌های بیشتری حمایت کنیم به سود تئاتر استان است.

وی با بیان اینکه الحمدلله جمع حاضر از جمله اعضای انجمن نمایش استان جمعی حرفه‌ای هستند، افزود: از شما انتظار دارم که «چالش‌گرانه» و «بی‌طرفانه» به فعالیت خود ادامه بدهید. امکانات محدودی وجود دارد که طبیعی است اگر همه بخواهند از آن استفاده کنند با انتقادات فراوانی مواجه خواهیم شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به انتقادات موجود در دوره‌های گذشته و تأکید بر دقت در اصلاح و رفع معایب موجود، افزود: با توجه به اینکه امسال نیز سال انتخابات است باید برنامه‌ریزی درستی برای چالش‌های احتمالی اندیشیده شود.

فاضلی در ادامه با تأکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت اساتیدی همچون «پورسیفی» و «نصر» در تئاتر استان، گفت: درست است که عرصه تئاتر متعلق به جوانان است و باید از آنان حمایت بیشتری شود، اما نباید این نکته را فراموش کرد که این خیابان یک طرفه نیست و ما هر چه داریم از پیشکسوتان است و جوانان باید بیاموزند که دست‌بوس پیشکسوتان باشند.

وی یادآور شد: به همین دلیل است که امسال برای دومین سال پیاپی، افتتاحیه جشنواره استانی تئاتر گیلان با اختتامیه جشنواره استانی نمایشنامه نویسی هنرجویی همراه خواهد شد که بزرگداشت یکی از پیشکسوتان عرصه نمایش استان است. سال گذشته بزرگداشت استاد فخرایی بود و امسال نیز بزرگداشت استاد فقید پاک‌سرشت است.

در پایان این جلسه، «فیروز فاضلی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به عنوان دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان انتخاب شد و مسئولیت اجرایی این جشنواره بر عهده انجمن تئاتر استان نهاده شد که «حدیث نیکرو» به نمایندگی از انجمن به عنوان دبیر اجرایی سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر گیلان انتخاب شد.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2828

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: