چاقی و بیماری‌های مغزی مهمترین علل مرگ‌ومیر زنان گیلانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: چاقی و بیماری‌های مغزی مهمترین علل مرگ‌ومیر زنان گیلانی است.

به گزارش باز باران خبر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به لزوم خودمراقبتی زنان گیلانی گفت: ۷۵ و سه دهم درصد زنان گیلانی اضافه وزن دارند و ۵۵ درصد آنان به دلیل سبک زندگی جدید، کم تحرکند.

آبتین حیدرزاده با اشاره به بیماری های تهدید کننده سلامت بانوان گیلانی افزود: ۱۲ درصد زنان گیلانی دیابت دارند، ۳۵ و ۸ دهم درصد فشار خون دارند و ۲۷ درصد هم از چربی خون رنج می برند.

وی مهمترین عوامل مرگ‌ومیر بانوان گیلانی را بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون، بیماری های مغزی و انواع سرطان ها به ویژه سرطان دهانه رحم اعلام کرد و گفت: شاخص های سلامت زنان در گیلان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: ۲۴ تا ۳۰ مهر هفته ملی سلامت زنان نام‌گذاری شده و هدف آن ارتقای آگاهی، هوشیاری و حساسیت همه جانبه زنان در خانواده و جامعه و حساس کردن مسوولان و گروه های مختلف جامعه است.

حیدرزاده شعار امسال هفته سلامت زنان را «سلامت زنان در دوره کرونا» اعلام کرد و گفت: تغییر سبک زندگی، ورزش، کاهش مصرف غذاهای آماده و خود مراقبتی از عوامل اصلی کاهش خطرات سلامت بانوان گیلانی است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=14967

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: