تشکیل ۴ کمیته باز آفرینی شهری در رشت / نگاه جزیره ای نداشته باشید

باز باران خبر/ علی فتح اللهی از تشکیل ۴ کمیته باز آفرینی شهری در رشت خبر داد و گفت: در انجام فعالیت های توسعه‌ای شهرستان رشت نگاه جزیره ای نداشته باشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت و به نقل از باران خبر، علی فتح اللهی امروز (یکشنبه ۲۴ اسفند ) در جلسه ستاد باز آفرینی شهری اظهار کرد: شهر رشت از دیر باز تا کنون یکی از مراکز مهم کشور از لحاظ فرهنگی و شهر نشینی محسوب می‌شود.

فرماندار رشت با بیان اینکه شهرستان رشت دارای قدمت تاریخی کهن است، گفت: در این راستا وظایف سنگین و خطیری بر عهده مسئولان اجرایی این شهرستان است.

فتح اللهی از شهر رشت به عنوان شهر اولین ها یاد کرد و اذعان داشت: با توجه به شرایط موجود و موقعیت جغرافیایی این شهر ستان جز اولین‌ها محسوب می‌شد.

وی با اشاره به اینکه شهر رشت تنها از یک بعد به عنوان اولین‌ها نبود ادامه داد: با نگاهی گذرا خواهیم دید که این شهرستان در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی، علمی که در کشور و هم در برخی موارد در منطقه آسیا و هم چنین از لحاظ بهداشتی و نخبگان نیز جز اولین‌ها شمرده می‌شود.

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان با تاکید بر اینکه شهرستان رشت دارای پتانسیل های بالایی است و بایستی از آن بهره لازم را برد، تصریح کرد: در گذشته این مدعا ثابت شده و امروز با وجود تکنولوژی روز و داشتن تحصیلات عالیه مسئولان، بایستی این شهر  بیش از گذشته در کشور توسعه یافته تر شناخته شده باشد.

فرماندار رشت به ظرفیت‌های بالای شهرستان رشت در حوزه‌های مختلف مذهبی، طبیعی و اقتصادی اشاره و خاطر نشان کرد: شهرستان رشت دارای اماکن مذهبی از جمله خواهر امام رضا (ع)، رودخانه و تالاب است که با نگاه ویژه به این شاخص‌ها می‌توان زمینه اشتغال و توسعه این شهرستان را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به توانمندی ها موجود و ظرفیت‌های شاخص این شهرستان، شرایط موجود این چنینی فعلی زیبنده این شهرستان نیست.

فتح اللهی با تاکید بر اینکه از فرصت‌های موجود نهایت بهره گرفته شود، خاطر نشان کرد: به مشکلات و حل مسائل موجود و توسعه در شهرستان نگاه جزیره‌ای  نداشته باشید، و هر مسئولی به قانون خودش نگاه نکند.

‌وی با تاکید بر اینکه باز آفرینی شهرستان رشت نیازمند تعامل و همکاری  همه دستگاه‌ها با یکدیگر است، گفت: از روز مرگی در شهر بپرهیزید و از اعتبارات و امکانات موجود نهایت بهره  در راستای توسعه این شهرستان گرفته شود.

فرماندار رشت تصریح کرد: پایان سال دولت است همه مسئولان شهرستانی به این مقوله مهم توجه داشته و از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را کنند.

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان با تاکید بر اینکه نگاه تک بعدی در توسعه شهرستان نداشته باشید، اظهار داشت: اختصاص اعتبارات باز آفرینی شهری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان و همچنین پروژه‌های مصوب در شهرستان تعیین شده است، در این راستا به بهترین شکل ممکن اقدامات لازم را انجام دهید.

فتح اللهی از تشکیل ۴ کمیته باز آفرینی شهری در رشت خبر داد و تصریح کرد: کمیته توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی، کمیته توانمند سازی اقتصادی و مشارکت های مردمی، کمیته ساماندهی کالبدی و زیر ساختی و کمیته حقوقی و پیشنگری و پیشگیری گسترش بافتهای نابسامان از جمله کمیته‌های باز آفرینی شهری است که احکام روسا و دبیر کمیته های مذکور صادر و وظایفشان مشخص شده است تا با سرعت بیشتر فعالیت‌ها انجام شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=18985

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: