فرماندار رشت، خبر داد: بهره برداری از ۲۳۶ پروژه در شهرستان رشت درایام دهه فجر

باز باران خبر/ فرماندار شهرستان رشت از افتتاح ۲۳۶ پروژه با اعتبار پنج هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۰۴ پروژه مربوط به بخش دولتی و ۳۲ طرح در حوزه بخش خصوصی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، مهندس کیا عاشوری، فرماندار شهرستان رشت امروز، ۱۱ بهمن‌ماه در نشست با خبرنگاران خبرگزاری های رسمی استان ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر با اشاره به اهمیت نقش رسانه در جهاد تبیین اظهار کرد: در جنگ نا متقارن نرم، روشنگری، هدایت و بصیرت‌آفرینی بر دوش اصحاب رسانه است و خبرنگاران رزمندگان عرصه جنگ نرم بوده و خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها منبع مورد اطمینان و اعتماد مخاطبان هستند.

وی افزود: انقلاب زمانی به پیروزی رسید که جهان به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود و کشورهای آمریکا و جماهیر شوروی نقش کدخدای جهان را داشتند و همه زیر سیطره این دو کشور و تحت حمایت‌های سیاسی پیمان ورشو بودند تا اینکه معجزه‌ای به رهبری پیر فرزانه اتفاق افتاد و انقلاب اسلامی شکل گرفت آن هم زمانی که اسلام دوره خاموشی را تجربه می‌کرد و با انقلاب شرایط و تمرکز جهان متفاوت شد.

عاشوری گفت: در طول این ۴۵ سال انقلاب اسلامی یکی از اضلاع مهم قدرت در نظام بین‌الملل شد و توازن را در جهان بهم زد و به نوعی صحنه بازی تغییر کرد و شاهد کسب دستاوردهای متعددی بودیم لذا تبیین این دستاوردها برای نسل جوان و نوجوان امروز که هیچ درک و آگاهی از فضای انقلاب ندارد، بسیار مهم است؛ قلم رسانه در این عرصه تاثیرگذار است و روشنگری می‌کند.

فرماندار رشت با بیان اینکه رسانه باید به معرفی دستاوردهای نظام و انقلاب بپردازد، تصریح کرد: معیارها و مؤلفه‌های انقلاب در تراز بین‌المللی است، قدرت از دو مؤلفه مهم مادی و معنوی تشکیل شده، آن چیزی که باعث ارتقای قدرت معنوی شد اسلام بود، امام(ره) با ممزوجیت دین توانست اسلام را احیا کند و اسلام را به سمت آگاهی و روشنگری سوق داد و باعث تقویت هویت اسلامی و دینی شد و در ابعاد مادی هم باعث تقویت اقتدار در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی شد.

وی بیان کرد: قبل از انقلاب بیش از ۲۰۰ هزار مستشار در کشور حضور داشتند و در مباحث فرهنگی و اجتماعی هم به شدت دنبال غربی شدن بودیم، در ابعاد مختلف هیچ اختیاری نداشتیم، به عبارتی در ابعاد مادی و معنوی جایی برای حرف نداشتیم و فاقد امکانات و رفاه اولیه بودیم اما بعد از انقلاب شکوفایی در عرصه‌های مختلف رقم خورد لذا تبیین این موضوعات برای نسل جوان ضرورت دارد و در انتقال مفاهیم مؤثر است.

عاشوری با بیان اینکه ابهت استکباری با ورود استکبار و انقلاب بهم ریخت، تصریح کرد: بعد از انقلاب هیچ مستشاری اجازه دخالت در امور کشور را نداشت و مردم تعیین کننده سرنوشت کشور شدند، از افتخارات ما توفیق در عرصه‌های مختلف علمی، عمرانی، اقتصادی، سلامت و غیره بود. نمونهاین توفیقات پرتاب سه ماهواره به فضاست که هفته اخیر رقم خورد و این توسط دانشمندان جوان این مرز و بوم محقق شد.

فرماندار رشت استقلال نظامی را از دیگر برکات انقلاب عنوان کرد و گفت: نمونه آن مأموریت ناوگروه ۳۶۰ در آبهای آزاد است که مقتدرانه در آبهای آزاد جهان حضور یافتند و تمام تجهیزات آن کاملا بومی و ساخته همین جوانان ماست و این از افتخارات ماست که سبب تقویت اقتدار و جایگاه ایران در نظام بین‌الملل شد.

وی با بیان اینکه امروز کشور ما تعیین کننده معادلات جهان است، افزود: همه افتخارات کسب شده در اوج تحریم‌های سخته و کینه توزی‌ها و توطئه‌های استکبار به دست آمده و امپراتوری‌های بزرگ نتوانستند در مقابل کشور ما بایستند، ه برکت خون شهدا و مدیریت و درایت امامین انقلاب، اکنون در سطح پایداری از اقتدار قرار داریم.

عاشوری با بیان اینکه تفاضل ذهن و ضمیر جوانان و نوجوانان ما نسبت به انقلاب و توفیقات آن مهم است، گفت: متأسفانه برخی از جوانان و نوجوانان ما امروز با داشته‌ها و دستاوردهای انقلاب بیگانه هستند، نیروی انسانی و جوانان ما سرمایه‌های این انقلاب هستند و لذا این تفاضل درک درست از انقلاب دغدغه امروز بوده زیرا نسل جوان ما در دستیابی به تمدن بزرگ اسلامی کمک کننده است.

فرماندار رشت بیان کرد: همه باید تلاش کنیم تا بتوانیم تفاضل افکار و باورهای جوانان را نسبت به انقلاب متناسب با عصر مدرنیته تغییر دهیم، نقش رسانه و تولیدات محتوایی می‌تواند در باورپذیری نسل امروز کمک‌کننده باشد.

وی در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح در ایام دهه فجر، افزود: امسال همزمان با ایام الله دهه ۲۳۶ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش پروژه داریم، کل اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها ۵۷۲۴ میلیارد تومان بوده است.

عاشوری با بیان اینکه از مجموع پروژه‌ها ۲۰۴ پروژه با اعتبار ۷۵۷ میلیارد تومان در بخش دولتی و ۳۲ طرح با اعتبار ۴۹۶۷ میلیارد تومان در بخش خصوصی است، تصریح کرد: با این تعداد پروژه در مجموع ۲۸۴۷ فرصت شغلی ایجاد شده که ۱۱۵۷ نفر اشتغال موقت و ۱۶۹۰ نفر اشتغال دائم است.

فرماندار شهرستان رشت در خصوص جزئیات پروژه‌های افتتاحی گفت: ۸۸ پروژه در حوزه برق با هزینه کرد ۴۴ میلیارد تومان، ۳ پروژه با سرمایه گذاری ۳ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی و آبخیزداری، ۲۷ پروژه در فصل حمایتی و احداث و اشتغالزایی مددجویی با اعتبار ۷ میلیارد تومان، ۶ پروژه در حوزه گردشگری با هزینه کرد ۲۲ میلیارد تومان، ۲ طرح در حوزه صنعت و طرح‌های اشتغالزا با هزینه کرد ۱۹۰ میلیارد تومان، ۱۹ پروژه در حوزه صنعت با اعتبار ۲۷۵۴ میلیارد تومان، تعداد ۱۰ پروژه در حوزه سلامت و درمان با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان، ۹ پروژه در حوزه سایر مرتبط با تعاونی‌های مسکن مهر و مسکن ملی با هزینه ۳۸۰ میلیارد تومان می‌باشد و همچنین ۸۷ پروژه در فصل عمران شهری و روستایی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به آمادگی شهرستان رشت برای برگزاری انتخابات تصریح کرد: ۱۱ اسفندماه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود، انتخابات در حوزه انتخابیه رشت و خمام تمام الکترونیک است که در مجموع ۵۹۰ صندوق اخذ رأی در سامانه ثبت کردیم که ۲۹۷ صندوق شهری و ۲۹۳ صندوق روستایی و ۱۵ شعبه سیار است؛ تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده ۱۲۷ نفر است که ۱۶ نفر خانم و ۱۱۱ نفر آقا هستند و ۱۲ هزار نفر در فرآیند برگزاری انتخابات شهرستان رشت و خمام مشارکت می‌کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34508

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: