لزوم برقراری عدالت در انتخابات هیات فوتبال گیلان!

با این جمله آقای الماسخاله موافقم که میگویند؛ کسی که خودش را به خواب زده، نمیتوان بیدار کرد!

آخه، مدت زمان طولانیست که مردم این دیار خودشان را به خواب فراموشی زده اند! چون بر این باورند، هرگز توان و یارای مقاومت و رویارویی “با این جماعت تمامیت خواه” را در خود ندیده و نمی بینند! چون تاکنون وابسته به دایره رانت و قدرت نبوده و نیستند!

چون واقعا با توجه به تهدیدات و ناملایماتی که وجود داشت و دارد، فضا و اتمسفر “حتی تعامل” را  بسیار تنگ، تاریک و دهشتناک دیده و می بینند! چون اعتقاد داشته و دارند که همواره مدعیان دروغین عدالت، فقط شعار داده و می دهند و مردم را کوچک  و نابخرد فرض نموده و می کنند و

همواره از حلقه ارتباطات خصوصی بدور بوده و هستند، چون نه یار غارند و نه رفیق گرمابه و گلستان!

مردم این دیار مدتهاست که در بیغوله تنهایی خویش غوطه ورند و مدت زمان طولانی است که صدایشان به کسی نمیرسد! حتی صدای عدالتخواهی آنان، دیرزمانی است که در نطفه خفه شده است!

وای که چرا انسان های این دیار خودشان را اینگونه به خواب خرگوشی زده اند و آب در آسیاب مغرضین  و کینه توزان میریزند؟!

راستی، چه کسانی باورها و اعتقاداتشان را به بازی و سخره گرفته اند؟

اینان حتی جرات آن را ندارند که به ساده ترین نوع دموکراسی  که همانا انتخاب یک فرد موجه، متشخص، متخصص، فرهیخته، مجرب، کاربلد، مسلط به قواعد، قوانین و مقررات، آشنا به این رشته پویا و مهیج، آگاه به مسائل FIFA و برنامه های روز آن “در عرصه های داخلی و بین المللی” است از خود عکس العملی نشان دهند!

اینان در روز روشن می بینند که فردی مهلت ماموریت تعیین شده اش در هیات استان به اتمام رسیده و لیکن حتی قادر به هیچگونه اعتراضی در خصوص پیشنهادی مبنی بر تعیین سرپرست هیات جهت اداره آن تا زمان انتخابات نیستند!

این در حالیست که به گفته آقای خراسانی بزرگوار (یکی از کاندیداهای محتمل انتخابی “لیکن ردصلاحیت شده این داستان”) که فرمودند؛

انتخابات در شرایط کاملا نابرابر، غیرعادلانه و غیر منصفانه برگزار می شود و مشروعیت ندارد. اخیرا هم که دوره چهارساله دوم آقای الماسخاله به پایان رسیده و طبق قانون باید انتخابات با سرپرست برگزار شود که نیازمند پیگیری و رایزنی متولیان ورزش استان است.

*به عنوان یک شخصیت فوتبالی مستقل، عملکرد هشت ساله الماسخاله بر هیات فوتبال گیلان را اینگونه ارزیابی نمودند؛ الماسخاله طی ۸ سال، تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشت و بی انصافی است که بگوییم کاری انجام نداده است اما او دیگر چیزی برای عرضه به فوتبال گیلان ندارد.

فوتبال متعلق به مردم و برای مردم است؛ آنها باید از فوتبال لذت ببرند نه ذلت!

الماسخاله باید به خواست و علائق مردم احترام بگذارد. رییس جمهور بیشتر از ۸ سال فرصت ریاست جمهوری ندارد. ریاست هیات فوتبال یک استان، از ریاست جمهوری ایران که بالاتر نیست؟!

اکثر اطرافیان الماسخاله کارآمد نیستند و متاسفانه هرگز نتوانستند نه به او و نه به فوتبال گیلان کمک کنند!

البته او از روی احساس پای همکاران مسن خود ایستاده و رفتار او خلاقا هم قابل ستایش بوده اما نتیجه آن به فوتبال گیلان ضربه زده است!

مدیریت فوتبال باید منطقی و علمی باشد نه احساسی! در فضای مجازی، توهین به الماسخاله خارج از اخلاق است و هیچ توجیهی ندارد.

در فضای مجازی، “توهین” باید جای خود را به “تحلیل” بدهد. طرفداران فوتبال باید با تحلیلهای منطقی خود به فوتبال شهرشان کمک کنند،

به نظر نگارنده وقتی تمامی حقوقدانان، افراد آگاه در عرصه قوانین و مقررات، می گویند که می بایست تا زمان برگزاری انتخابات هیات فوتبال، فردی کارآشنا، پیشکسوت و مطلع از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان بعنوان سرپرست هیات معرفی گردد و این پیشنهاد عادی و بحق با مخالفت عینی آقای رئیس “سردار فوتبال این سرزمین آریایی” مواجه می شود، دیگر مجالی به ادامه بحث نیست!

“تو خود بخوان حدیثی مفصل از این مجمل”

ایکاش مسئولین استان بویژه استاندار محبوب جناب آقای دکتر زارع عزیز و بزرگوار و خانم بخشی مدیر کل ورزش و جوانان این دیار به ایده ها و تفکرات بنیادین نگارنده “سلسله مقالات ارسالی” کوچکترین توجهی نموده و وقعی می نهادند!

…و اما نکته آخر؛ مع الوصف، کاندیداهای تعیین صلاحیت شده، هرگز امیدشان را از دست ندهند.

روسای محترم هیات های فوتبال شهرستان های استان گیلان، نمایندگان ورزشکاران، مربیان و نهادهای شرکت کننده و عضو مجمع انتخاباتی، وجدان خویش را ملاک قرار دهند و به بهترین، کارآمدترین، با صلاحیت ترین و شایسته ترین فرد برای هدایت سکان هیات فوتبال در دیار میرزاکوچک خان رای اعتماد دهند تا همگان دست در دستان هم برای موفقیت هرچه بیشتر این استان سرسبز در مسیر توسعه پایدار، گامهای اساسی و مهمی را بردارند!

 یحیائی – کارشناس ارشد مدیریت ورزشی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=4230

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: