افتتاح سریال جدید سعید نعمتی با حضور استاندار گیلان

باز باران خبر/ افتتاحیه سریال زیرآبی به نویسندگی و کارگردانی سیدسعید نعمتی با حضور محمدباقر باقرزاده مدیرکل صدا و سیما مرکز گیلان، دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان، مهندس علی فتح اللهی فرماندار رشت، امیر مصباح معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، نمایندگان رشت و صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسولان استانی برگزار شد.
سید سعید نعمتی نویسنده و کارگردان سریال زیرآبی در بخشی از صحبت های خود گفت: خدا را شاکرم و هزاران بار شکر میکنم که این فرصت پیش آمد تا آقای باقرزاده و معاونت و تمامی مجموعه صدا سیما این فرصت را یک بار دیگر به من دادند تا این تریبون رو دوباره در مقام نویسنده و کارگردان تجربه کنم. بنده به نمایندگی از کل مجموعه زیرآبی اینجا صحبت میکنم.
در ابتدا به دستور مدیر کل سازمان و آقای نظیری معاون محترمشان قرار بود سریال زیرآبی فارسی ضبط و پخش شود که ما خواهش کردیم که این کار انجام نگیرد، بخاطر اینکه در جغرافیای ایران زبان گیلکی زبان شیرین تری هست و بیشتر مورد پسند مردم گیلان قرار خواهد گرفت، به همین منظور سریال زیرآبی با زبان گیلکی ضبط شد.

من سیّدم دعایتان میکنم راهتان را در مسیر زندگی پیدا کنید، شما هم ما را دعا کنید که ما هم راهمان رو پیدا کنیم.

نعمتی ادامه داد: من تشکر میکنم از تمامی دوستانی که در ساخت این سریال همراه ما بودند از ته دلم از خدای بزرگ می خواهم که مردم سریال ما را ببینند و دوست داشته باشند.
ما کار هنری میکنیم، خیلی ارزان! تقریبا میتونم بگویم دستمزد تک تک عوامل ما از اقشار پایین جامعههم کمتر است، امیدوارم که حمایت شما از پروژه ما بیشتر شود.
مدیرکل صدا وسیمای مرکز گیلان در این بازدید عنوان کرد: سریال طنز «زیر آبی» با مضمون اجتماعی، روایتگرِ اهمیت و نقش خانواده، احترام به بزرگتر‌ها و آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق است.

محمدباقر باقر زاده افزود: این سریال در ۵۰ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای تهیه شده که پخش آن ۱۱ آذر همزمان با سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی از شبکه باران آغاز خواهد شد.
در ادامه ایشان خاطرنشان کردند که از در آینده نه چندان دور از سعید نعمتی چیزهای بزرگی در سطح کشور می شنوید.

استاندار گیلان هم در بازدید از این سریال، انتقال مفاهیم آموزنده فرهنگ ایرانی – اسلامی به زبان هنر را یک ضرورت خواند و گفت: از ظرفیت جوانان هنرمند استان، در خلق آثار فاخر که نمایانگر فرهنگ اصیل گیلان است، باید استفاده شود.
اسدالله عباسی، هدف از ساخت چنین سریال‌هایی را انتقال پیام‌های فرهنگی با ابزار‌هایی همچون طنز عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در برهه‌های مختلف بر ضرورت مقابله با شبیخون فرهنگی و جلوگیری از آسیب دشمنان به فرهنگ تأکید دارند.
وی به پیشینه و تمدن هزاران ساله این خطه با تپه‌های مارلیک و فرهنگ اسلامی گیلانیان اشاره و تاکید کرد: بزرگانی، چون میرزاکوچک جنگلی، افتخار این سرزمین هستند.
استاندار به نشست اخیر استانداران و نمایندگان استان‌های شمالی با رئیس‌جمهور و طرح مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف اشاره و تاکید کرد: در کنار پرداختن به مسائل اقتصادی و معیشتی، موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سبک زندگی و اخلاق هم از اهمیت خاصی برخوردار است. عباسی با بیان اینکه برای ترغیب هنرمندان به تولید آثار فاخر باید به افزایش درآمدشان هم توجه شود، گفت: پیگیر حل مشکل تالار مرکزی شهر رشت هستیم.
 
محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید برای ترغیب هنرمندان و افزایش فعالیت آن‌ها به موضوع بیمه آن‌ها هم توجه شود افزود: هنرمندان با انتقال مفاهیم فرهنگ اصیل گیلان می‌توانند معرف میراث گرانبهای این خطه باشند.

سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی هم در بازدید از روند تولید این سریال گفت: صدا و سیمای مرکز گیلان با تولید آثار فاخر در سال‌های اخیر در بین استان‌ها درخشش قابل توجه‌ای داشته است.

گفتنی است مجموعه تلویزیونی “زیر آبی” به تهیه کنندگی عبدالله جلالی، نویسندگی و کارگردانی سعید نعمتی و با نقش آفرینی بازیگرانی از جمله سید سعید نعمتی، ابوذر مزاری جلالی، محمد هندی، مریم جدیدی، وحید محبوب بشری، فریبرز زیده سرایی، رضا عباسی، سهیلا اخلاقی، مهرانه به نهاد، نازنین صابر، شهره اسفندیاری، آمنه خیری پور، عفت جمالی پور، سامیار پوربرومند از ۱۱ آذر از شبکه باران پخش خواهد شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21998

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: