حمایت از فعالیت های پژوهشی، موجب رونق تولید ملی می شود

استاندار گیلان حمایت از فعالیت های پژوهشی را موجب رونق تولید ملی دانست و مهمترین هدف از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فن بازار را کاربردی کردن ایده ها و خلاقیت های جوانان و نخبگان ذکر کرد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع غروب چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان در جمع خبرنگاران، با قدردانی از فعالیت های پژوهشگران و نخبگان جوان استان اظهار داشت: ارتقاء و گسترش فعالیت های پژوهشی در رونق و توسعه استان موثر است.

وی افزود: در این نمایشگاه نمونه های پژوهشی بسیار خوبی توسط دانش آموزان مشاهده شد که بیانگر توانمندی آنان در عرصه های علمی، آموزشی و پژوهشی است.

نماینده عالی دولت در گیلان توجه به دستاوردهای پژوهشی نوجوانان و جوانان را زمینه ساز پیشرفت و توسعه عنوان و تصریح کرد: مهمترین هدف برگزاری نمایشگاه، کاربردی کردن ایده ها و خلاقیت های جوانان و نخبگان است و فرصتی را برای تحقق اهداف آنان و همچنین صنعتی کردن پژوهش ها فراهم می سازد.

وی با بیان اینکه در جهت توسعه، تجاری‌سازی و عملیاتی کردن فعالیت‌ و طرح‌های پژوهشی باید از محققان و پژوهشگران حمایت کرد، گفت: تحقیق و پژوهش نقش موثری در تولید سهم ناخالص ملی دارد و خوشبختانه دستاوردهایی که در زمینه فناوری اطلاعات طی سال های اخیر کسب شده، نشانگر پیشرفت و گسترش مرزهای علمی است.

دکتر زارع ابراز امیدواری کرد که با پیشرفت در عرصه علم و فناوری تا افق ۱۴۰۴ بتوانیم در بازارهای جهانی نقش موثری ایفا کنیم.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان تا ۲۱ آذرماه جاری  از ساعت ۱۰  تا ۱۸ در محل سالن آتش نشانی رشت دایر است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=5729

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: