۳۱ مرداد؛ موعد اظهارنامه صاحبان مشاغل

مدیرکل امور مالیاتی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان گیلان وصول شد، خاطرنشان کرد: وصول مالیات در استان گیلان طی سال ۹۸ تحقق ۹۹ درصدی داشت.

به گزارش باز باران خبر؛ محسن محمدی پور، ۳۱ مردادماه را آخرین مهلت ارائه اظهارنامه صاحبان مشاغل دانست و اظهار کرد: صاحبان مشاغل(اشخاص حقیقی) که مطابق قانون می باید تا ۳۱ خردادماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند، امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این معضل بر کسب و کار و مشاغل کشور داشته است، تا ۳۱ مردادماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و مالیات خود را نیز به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

وی افزود: فعالان اقتصادی در صورت عدم ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرایم قانونی غیرقابل بخشش خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان، با اشاره به شرایط ویژه دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم برای صاحبان مشاغل، افزود: افرادی که مشمول استفاده از این دستورالعمل شوند و به مفاد آن عمل کنند، نیازی به ارائه اظهارنامه مالیاتی نخواهند داشت و صرفا با تکمیل فرم مربوطه در سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی به آدرس www.tax.gov.ir می توانند مالیات خود را قطعی کنند.

محمدی پور، طرح ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی را گام مهم دیگر سازمان امور مالیاتی در مسیر تحقق دولت الکترونیک عنوان و تصریح کرد: تحقق این امر منجر به کاهش مراجعات غیرضروری مودیان به ادارات مالیاتی و شفاف سازی فرآیندها خواهد شد.

وی اضافه کرد: مودیان مالیاتی می توانند جهت فعال کردن امکان «ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی» با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی به نشانی tax.gov.ir نسبت به تکمیل فرم الکترونیکی درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان گیلان وصول شد، خاطرنشان کرد: وصول مالیات در استان گیلان طی سال ۹۸ تحقق ۹۹ درصدی داشت که نسبت به سال ۹۷ رشد ۲۸ درصدی را در وصول نشان می دهد.

محمدی پور، از پرداخت بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان از محل دریافت مالیات بر ارزش افزوده سال گذشته به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان خبر داد و گفت: امسال نیز حدود ۸۰ میلیارد تومان از محل دریافت مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11934

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: