تمام مدارس فوتبال استان برای فعالیت باید مجوز بگیرند

باز باران خبر – سرویس ورزشی: آنطور که گفته می شود، بیش از ۱۵۰ مدرسه فوتبال در استان فعالیت می کنند ولی تاکنون فقط حدود ۴۰ مجوز برایشان صادر شده است! البته از آنجایی که شرایط کرونایی در یکی دو سال اخیر در فعالیت مدارس فوتبال تاثیر منفی گذاشته ولی با عادی شدن شرایط همه مدارس فوتبال استان باید مجوز بگیرند.
سید امیر فرحسینی که اخیرا مسئولیت مدارس فوتبال استان را در هیات فوتبال گیلان بر عهده گرفته در همین رابطه گفت: هر مدرسه فوتبالی باید باشگاه باشد و هر باشگاهی که می خواهد در رده سنی زیر ۱۴ سال فعالیت کند باید مجوز مدرسه فوتبال داشته باشند.
وی افزود: ما در استان گیلان به هیچ وجه آکادمی فوتبال نداریم و هر کس و هر باشگاهی که در تبلیغات از کلمه آکادمی استفاده می کند تخلف محسوب می شود که آگاهانه یا غیر آگاهانه عمل می کنند. آکادمی به امکانات زیادی نیاز دارد و شرایط خاصی دارد.
فرحسینی اضافه کرد: باشگاه ملوان اخیرا رسما از فدراسیون درخواست مجوز آکادمی کرده و از امکانات آنها بازدید به عمل آمده که امیدوارم در آینده نزدیک مجوز آکادمی برای ملوان صادر شود.
مسئ ل مدارس فوتبال گیلان افزود: متاسفانه شاهد تخلفات زیادی در این حوزه هستیم که باید با کنترل و نظارت هیات فوتبال استان و همکاری ادارات ورزش و جوانان شهرستانها ،اقدامات لازم صورت گیرد. ضمن اینکه اخیرا شاهد بودیم یک باشگاهی که حتی مجوز مدرسه فوتبال هم نداشت، قرارداد ۱۰ ساله با یک بازیکن نونهال منعقد نموده بود که تخلف آشکار می باشد؛ زیرا حداکثر قرارداد بازیکنان زیر ۱۸ سال باید ۳ سال باشد (۱ تا ۳سال).
فرحسینی یادآور شد: باشگاهی دیگر نیز از بازیکنان نونهال یا نوجوان برای دادن رضایت نامه طلب دهها میلیون تومان می کند که این رویه نیز قانونی نیست!
البته کمیته انظباطی خیلی راحت به این تخلفات رسیدگی می کند.
البته اخیرا از بنده خواسته اند که به شهرستانها بروم و برای مربیان مدارس فوتبال و تیم های نونهالان کلاس آموزشی توجیهی برگزار کنیم که می تواند بسیار موثر باشد.
وی ادامه داد: تاکنون در شهرهای رشت ،لنگرود، صومعه سرا و آستانه اشرفیه با مربیان پایه جلسه داشته ام که بسیار مفید بوده و تا پایان آذر ماه در همه شهرستانها این جلسات برگزار خواهد شد. همچنین از همه باشگاهها درخواست می شود برای فعالیت های جدی خود حتما مجوز مدرسه فوتبال بگیرند.
فرحسینی خاطر نشان کرد: همه بازیکنان باید بیمه حوادث ورزشی شوند و این قانونی و اجباری است، ضمن اینکه مربیانی که با مدارس فوتبال غیر مجاز فعالیت می کنند در آینده نزدیک از ثبت قرارداد شان با باشگاه ها جلوگیری خواهد شد و اجازه شرکت در کلاس های ارتقا مربیگری به آنها داده نخواهد شد. چون هیچ باشگاه و مدرسه فوتبالی اجازه ندارد از مربیان فاقد مدرک مربیگری استفاده کنند و این مسئله می تواند تخلف آشکار محسوب شود. متاسفانه در رشت و اغلب شهرستان ها به راحتی برای کسب درآمد زمین های فوتبال شان را به مدارس فوتبال غیر مجاز اجاره می دهند و کسب درآمد می کنند در حالی که اگر حادثه ای رخ دهد یا مشکلی بوجود آید صاحبان آن مکان های ورزشی مقصر شناخته خواهند شد؛ بنابراین شایسته است که مدیران زمین های ورزشی دولتی و خصوصی قبل از اجاره دادن زمین هایشان از قانونی بودن و پروانه دار بودن مدارس فوتبال مطلع و آگاه باشند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21858

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: