باید از ظرفیت رسانه ها برای ترویج و گسترش فرهنگ وقف بهره برد

به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان طی یک نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت هفته وقف و تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و سالروز شهادت امام رضا (ع) گفت: شعار “همه واقف باشیم” شعار همیشگی ما است باید محقق شود که میزان و محدودیتی در کار نیست حتما وقف نباید در وجوه نقدی بالا و یا ارزش ریالی هنگفتی برخوردار باشد وقف می تواند در حد وقف یا هدیه کتاب هم باشد.

به گزارش باز باران خبر، ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه رسانه ها  از ظرفیت های مهم برای توسعه فرهنگ وقف برخوردار هستند افزود: باید از ظرفیت رسانه ها، مسئولان و مبلغان برای ترویج و گسترش فرهنگ وقف به عنوان یک سنت حسنه بهره برد و مردم را با آن آشنا کرد.

وی اضافه کرد: ترسیم جلوه های مختلف سنت وقف به صورت مشارکتی و روش های نوین و راه های دیگر که در ذهن شما اهالی رسانه  است قطعا نقش تاثیرگذاری در ترویج وقف خواهد داشت.

علیزاده خاطر نشان کرد: اوقاف سه وظیفه ذاتی شامل حفظ و حراست از موقوفات، بقاع متبرکه و همچنین قرآن دارد.

وی گفت: در حوزه تربیت حافظان قرآن کریم با حضور ۳۳۰ مربی در ۳۶۱ کلاس قرآنی و یک مرکز مجازی که در رشت مستقر است ۲۵۰۰ نفر در حوزه قرآن فعالیت می کند.

وی با اشاره به برگزاری یک هزار و ۶۵۰ جلسه ترتیل خوانی و ۵۴۰ جلسه تفسیر قرآن کریم طی یک سال اخیر، خاطر نشان کرد: برگزاری ۶۰ محفل انس با قرآن کریم در ۶۰ بقعه متبرکه ، شرکت ۷۱۷ نفر در مسابقه های استانی قرآنی در رشته های مختلف و راهیابی ۲۳۱ نفر به مرحله استانی این رقابت ها و اعزام ۲۳ نفر به مسابقه های کشوری قرآن کریم از جمله دیگر برنامه های انجام شده در طی یک سال اخیر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان  با بیان اینکه از سال گذشته ۳ موقوفه قرآن که حدود ۱۰۰ نفر مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند خاطر نشان کرد: ۳۸۰ میلیارد ریال در قالب طرح مودت کمک کردند و ۲۰ انجمن بعنوان یاوران وقف انجام شد.

وی افزود:  برگزاری ۲۲۰ طرح خیمه معرفت در سطح استان در طول سال و اعزام حدود ۹۵۰ روحانی اعم از بومی و غیر بومی از شهر قم و همچنین طرح دست های مهربانی که از ۴۰۰ نفر بهره مند شدند..

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان این که ۱۰ موقوفه قرآنی از سال گذشته تاکنون در این استان راه اندازی شده، اضافه کرد: سه موقوفه قرآنی در سال جاری راه اندازی شده که یکی از نیات های آن موقوفه قرآن کریم است.

وی راه اندازی ۲۰ انجمن یاوران وقف و ۱۶ مرکز مشاوره وقف را از دیگر اقدامات اوقاف و امور خیریه در این مدت عنوان و تصریح کرد: در یک سال اخیر، ۲۳۰ خیمه معرفت در اجرای طرح های مختلف اوقاف و امور خیریه شامل آرامش بهاری، ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی و … دایر شد که در مجموع یک هزار و ۵۷۰ برنامه به اجرا درآمد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان این که اطلس بقاع متبرکه نیز برای ۹۰۰ بقعه انجام گرفت، اظهار داشت: با این کار زائران امام زادگان و بقاع متبرکه در این استان نیازی به پرس و جو از مردم برای یافتن امام زاده نیستند بلکه می توانند از مکان یاب هایی که در دسترس دارند، کمک گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره سایر کارهای انجام شده توسط اوقاف و امور خیریه استان گیلان طی یک سال اخیر خاطر نشان کرد: ۱۶۴ فقره دادخواست علیه اشخاص حقیقی و حقوقی تنظیم شده و ۴۰ آرای صادره به نفع موقوفات و اوقاف صادر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان وقف را تلاقی عقل، دین و ثروت دانست و خاطر نشان کرد: این سنت حسنه به عنوان میراث بشر حافظ، نگهبان اسلام و ارزش های دینیست که می تواند اثرگذار و در رفع مشکلات نقش آفرین باشد.

وی همچنین در پایان به طرح های عمرانی اشاره کرد و گفت: در فاز اول افزایش ۱۲۵۰۰ متر مربع در بقعه آقا سید جلال الدین اشرف  منجر به توسعه سهم خواهد شد که سپاه قدس گیلان در حال انجام آن می باشد.

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=4588

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: