رتبه ششم فروش تعداد کتاب در طرح پائیزه به گیلان رسید

باز باران خبر/ کتابفروشی «فرازمند» رشت در کشور سوم شد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: اجرای طرح کشوری پائیزه کتاب موجب شد تا گیلان بر اساس تعداد کتابهای فروخته شده رتبه ششم و بر اساس مبلغ فروش، رتبه هشتم کشور را از آن خود نماید.

فیروز فاضلی تصریح کرد: ۲۸ کتابفروشی استان مجری طرح پائیزه کتاب ۹۹ بودند که گیلان با فروش هفت میلیارد و ۹۱۰ میلیون و ۲۳۷ هزار و ششصد ریال رتبه یادشده را در کشور کسب کرد.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۷۳ کتاب در کتابفروشی های مجری این طرح در گیلان به فروش رفته است، افزود: کتابفروشی «فرازمند» رشت نیز با فروش هشت هزار و ۶۴۷ عنوان کتاب در رتبه سوم پرفروش ترین کتابفروشی های کشور در این طرح قرار گرفت.

فاضلی یادآور شد: فصلانه کتاب طرحی است در راستای حمایت از کتابفروشان به عنوان پاتوق فرهنگی و اعطای یارانه نشر کتاب از طریق کتابفروشی‌ها که با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» به اجرا درآمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، طرحهای حمایتی از جمله طرح پائیزه کتاب را نوعی سرمایه گذاری فرهنگی توصیف و بیان کرد: جامعه ای پیشرفت می کند که کتاب و مطالعه در زندگی مردم آن حضور مستمر داشته باشد.

وی با بیان اینکه در تاریخ تفکر همواره راهگشا بوده افزود: برگزاری طرح های حمایتی از کتاب به این دلیل که موجب تثبیت و ارتقای تفکر در زندگی انسان ها می شود را  حائز اهمیت دانست.

فاضلی با تاکید بر ادامه طرح های حمایتی کتاب، گفت: جامعه و نسل جوان به اجرای این گونه طرح ها نیاز دارد؛ بنابراین هزینه کردن در این زمینه، سرمایه گذاری و اجرای آن ها بسیار ارزشمند است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=16463

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: