شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در گیلان برگزار می‌شود

مسئول بسیج هنرمندان سپاه قدس گیلان از برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت امسال در گیلان خبر داد.

به گزارش باز باران خبر؛ روح‌الله قمری پیش از ظهر امروز طی نشست خبری با اصحاب رسانه استان به نحوه برگزاری شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در استان گیلان اشاره کرد و گفت: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت امسال به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ۶ بخش در گیلان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره از ۶ بخش فیلم بلند داستانی، فیلم کوتاه، پویانمایی، مستند، انیمیشن و نماهنگ تشکیل شده که ۶۵ اثر توسط هنرمندان گیلانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه قدس استان گیلان در ادامه با اشاره به اینکه استان گیلان جزو استان‌های موثر در جشنواره فیلم مقاومت است یادآور شد: فراخوان جشنواره از خرداد ماه امسال انجام گرفته بود که آثار ارسالی محدود به حوزه فیلم دفاع مقدس نبوده بلکه موضوعات مربوط به مدافعان سلامت و مدافعان حرم، اقتصاد مقاومتی و هر آنچه که به حوزه و جبهه مقاومت مربوط می شود نیز در آن لحاظ شده است.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه قدس استان گیلان با اشاره به اینکه آثار ارسال شده توسط داوران جشنواره فیلم مقاومت مورد ارزیابی قرار گرفت افزود: برگزیدگان‌ استانی فیلم مقاومت به جشنواره ملی و بین‌المللی فیلم مقاومت که در هفته بسیج برگزار می‌شود راه‌ خواهند یافت.

قمری از اکران فیلم‌های منتخب فیلم‌سازان خارجی شرکت کننده در جشنواره فیلم مقاومت خبر داد و اذعان داشت: هر روز ۲ اکران در مجتمع فرهنگی خاتم‌الانبیا(ص) رشت خواهیم داشت که در کنار آن نماهنگ‌های تولیدی جشنواره نیز اجرا می‌شود.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه قدس استان گیلان افزود: تئاتر بلند با موضوع شهدای غواص و با عنوان “با دستان بسته” یکشنبه ۳۰ شهریورماه ساعت ۱۸:۳۰ در مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار می‌شود و همچنین نشست “عصری با شعر” نیز امروز ساعت ۱۷ با حضور شاعران برجسته گیلان در حسینیه هنر رشت برگزار خواهد شد.

قمری با بیان اینکه از زمان ارایه فراخوان جشنواره خوشبختانه استقبال خوبی از سوی هنرمندان گیلانی صورت گرفت تصریح کرد: تئاتر و برنامه های این جشنواره از ۳۰ لغایت ۲ مهر ماه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیای رشت برگزار می شود.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه در اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت از ۲ نفر از مدافعان سلامت گیلان به‌ نمایندگی از جامعه‌ پزشکی و ۴ نفر از مدافعان حرم تقدیر به‌عمل خواهد آمد اظهار داشت: اختتامیه جشنواره نیز سوم مهرماه با حضور مسئولان استانی ، مهمانان و هنرمندان کشوری در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=13636

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: