هنرمندان گیلان در شرایط اورژانسی مالی هستند

هنرمندان گیلان در شرایط اورژانسی مالی هستند

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد : هم اکنون درصد بالایی از جامعه هنری و هنرمندان استان در شرایط اورژانسی مالی هستند و اگر صدایشان شنیده نشود، تمام می شوند.

به گزارش باز باران خبر؛ سید امیر مصباح افزود: بعد از بروز بحران کرونا و خانه نشینی اجباری، برآورد خسارت شد و همه نامه نگاری ها برای جذب حمایت ها انجام شد اما متاسفانه حمایت های انجام گرفته به هیچ عنوان پاسخگوی آسیب وارده نیست.
وی اظهار داشت: بسیاری از هنرمندان ما درآمدشان روزانه بوده چنانکه هنرمندان حوزه نمایش و موسیقی دچار لطمه حاد شدند آنگونه که شنیدن سخنان بسیاری از پیشکسوتان این حوزه ها انسان را متاثر می کند.
وی ادامه داد : با توجه به اعتباراتی که در این برهه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید، نگاه حمایتی انجام شد اما این موضوع به هیچ عنوان کافی نبود.
مصباح افزود: این اعتبارات حدود ۶۷۰ میلیون ریال بود که در راستای حمایت از تولیدکنندگان آثار محتوایی، هنرمندان نمایش، تقدیر از فیلمسازان جوان و تولید فیلم مستند هزینه شده است.
وی با بیان اینکه تحت فشار صداهایی هستیم که اگر شنیده نشوند، تمام می شوند، گفت: تقاضای ما آن است به اجرای طرح ها و برنامه های حمایتی سرعت بخشیده شود چراکه شاید فردا دیر باشد.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه فعالیت سینماها، تماشاخانه ها و کنسرت ها به مرور از اول تیرماه  آغاز می شود، یادآور شد: تعطیلی ۱۰۸ روزه تئاتر در شرایط مربوط به شیوع ویروس کرونا با آغاز اجرای نمایش‌های خیابانی در استان به پایان رسیده است.
مصباح افزود: آغاز اجراهای تئاتر خیابانی با شعار «من، تو، ما/ تئاتر، زندگی، کرونا»  در تهران و چند استان دیگر، پایانی بر تعطیلی قریب به چهار ماهه اجراهای زنده در شرایط مربوط به شیوع ویروس کرونا است.
وی اظهار داشت: در گیلان هم ٧٠ اجرا توسط هفت گروه در شهرهای رشت، لاهیجان و آستانه اشرفیه میزبان علاقمندان به هنر تئاتر خیابانی است.
با بروز بحران کرونا در گیلان ۲۰ آموزشگاه هنری، تماشاخانه های خصوصی و ۳۵ گروه نمایشی فعالیتشان دچار وقفه شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=10685

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: