جشنواره ملی «طنزپهلو ٣» با حضور هنرمندان برجسته کشور در فومن برگزار شد

سومین جشنواره ملی نگاهی به طنز معاصر با عنوان «طنزپهلو ٣» با حضور مسئولان و مهمانان و هنرمندان برجسته کشور همانند داریوش کاردان، رضا رفیع، فرامرز ریحان صفت، رضا بنفشه خواه در فومن برگزار شد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن، یوسف نیک انجام، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن در این همایش ضمن خوش آمد گویی به مهمانان برجسته دعوت شده به جشنواره گفت: باعث خرسندی است که فومن میزبان اساتید و میهمانی از سراسر کشور در سومین جشنواره ملی نگاه به طنز معاصر است.

وی آثار ارسالی را به دبیرخانه جشنواره بیش از هفتصد اثر برشمرد و با اشاره به افزایش ۵٠ درصدی آثار تصریح کرد: این افزایش ارسال آثار به جشنواره مسئولیت ما را در اجرای این جشنواره سنگین‌تر خواهد کرد و امیدواریم در سال‌های آینده نیز شاهد ارتقای کیفی و کمی این جشنواره باشیم. این آثار در قالب شعر و نثر طنز و داستان کوتاه ارسال شده اند.

وی با اشاره به برگزیده شدن ۱۱ اثر در این جشنواره از سراسر کشور، اظهار داشت: آثار ارسالی توسط سه داور برجسته کشور در حوزه طنز بازبینی شده و این ۱۱ نفر از میان آنها انتخاب شده‌اند.

«حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری» با بیان اینکه ظرفیت مسئولان بالاست اظهار داشت: اگر مشکلات و معضلات در قالب طنز گفته شود بسیار ارزشمند است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طنزپردازان می‌توانند بازوان مسئولان باشند، افزود: طنزپرداز و کسی که در این مقوله قدم می‌زند و اندیشه دارد با هرزه نویسان فرق دارد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جامعه باید فرهنگی ایجاد کند تا حرمت‌هایی که دارد از بین می‌رود دوباره احیا شود، خاطرنشان کرد: اخلاص در گفتار از اهمیت زیادی برخوردار است.

داریوش کاردان هنرمند طنزپرداز با انتقاد بر شرایط حاضر در عرصه طنز پردازی کشور گفت: طنز باید با واقعیت گرایی به دنبال معضلات و مشکلات حاکم بر جامعه بپردازد.

وی تغییر شرایط حاضر برفضای طنز پردازی را خواست همه دغدغه مندان عرصه هنر و فرهنگ دانست و گفت: امید است با ورود افراد صاحب سبک و جوانان نو اندیش فضای انتقادی از بدنه طنز پرداری برای انتقال مشکلات شکل بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه در مسیر درست قرار گرفتن در حوزه طنز بسیار مهم و حائز اهمیت است، ادامه داد: بسیاری از کسانی که امروز در حوزه طنز فعال هستند تنها واژه‌های سخیف و بی ادبانه بکار می‌برند که بدتر از تهاجم فرهنگی دشمن علیه این کشور است.

در ادامه رضا رفیع با بیان اینکه طنزپردازان جدا از این مردم و مسئولان نیستند، بیان کرد: ما نیز همانند شما مسئولان که به فکر خدمت به مردم هستید ما نیز برای همین کار آماده ایم قصد و غرضی نداریم همه برای خدمت در یک کشور قرار داریم.

وی به تأثیرگذاری طنز در همه حوزه‌ها، ادامه داد: طنزپزداران باید از هنر خود در راستای بیان مشکلات مردم و معضلات جامعه استفاده کنند و در شرایطی که امروز خندیدن برای مردم سخت شده برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند در ایجاد نشاط و امید اجتماعی تأثیرگذار باشد.

گفتنی است اجرای موسیقی توسط خواننده پاپ «محمد طاها»، قرائت بیانیه هیات داوران توسط فرامرز ریحان صفت از دیگر بخش های این جشنواره فرهنگی هنری بود.

در پایان از ۱۱ اثر برگزیده با اهدای تندیس و لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد و هر کدام از برگزیدگان به ارائه آثار خود پرداختند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2565

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: