اقدام ناشیانه و غیرمنصفانه شبکه ی خبر در باره دکتر نوبخت!

?در یکی از برنامه های زنده ی شبکه خبر با عنوان «چاپ اول» که چندی پیش با حضور دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان و برنامه و بودجه از رسانه ی صدا و سیما پخش گردیده بود، مجری برنامه از دکتر نوبخت قول گرفت که در وقتی مناسب و در شرایط مقتضی ایشان با دوربین شبکه ی خبر به میان مردم کوچه و خیابان رفته و مستقیماً با مردم به گفتگو بپردازد و به پرسش های آنان پاسخ گوید. دکتر نوبخت نیز با مشروط کردن این کار به وقت و زمان مناسب و با هماهنگی قبلی، این درخواست را پذیرفت. اما مجری این برنامه مدتی بعد در یکی از برنامه های شبکه خبر مدعی می شود که با گذشت هفته ها از زمان وعده ی دکتر نوبخت مبنی بر اجابت دعوت صدا و سیما، علی رغم تماس های مکرر این شبکه با دفتر دکتر نوبخت و روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه هنوز این وعده تحقق نیافته است و در نهایت نتیجه می گیرد که «گویا قرار نیست دکتر نوبخت به این قول عمل کند!!»

?ظاهراً شبکه خبر اطلاع ندارد که دکتر نوبخت از معدود مقامات ارشد کشوری است که بیشترین ارتباط مستقیم و حضوری را با اقشار مختلف مردم در نقاط مختلف کشور دارد. نگاهی به کارنامه ی عملکرد دکتر نوبخت فقط از آغاز سال جاری تاکنون به وضوح نشان می دهد که ایشان علی رغم مشغله های فراوان کاری و در وضعیت خاص و بحرانی ناشی از شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی و بودجه ای حاصل تحریم ها که وظایف و مأموریت ها و پیگیری های سازمان برنامه و بودجه را چند برابر کرده است، بیشترین سفرهای استانی و ملاقات با اقشار مختلف مردم بویژه در استان های محروم و مرزی کشور را داشته است. حتی در شرایط کونایی ایشان در یک روز به سه استان سفر کرد!

?اگر شبکه ی خبر به آرشیو اخبار و گزارشهای خود مراجعه کند، درمی یابد که دکتر نوبخت بیشترین میزان مصاحبه و گفتگوهای رسانه ای و نیز گفتگوهای زنده در فضای مجازی را با مخاطبان خود از جمله کارمندان و کارگران و اصناف مختلف داشته است و در طی این ارتباط ها و گفتگوها بسیاری از مسایل و مشکلات حقوقی ومزایای کارمندان و بازنشستگان و مسایل مرتبط به آنان حل و فصل شده است. هر چند متأسفانه صدا و سیما بسیاری از این اقدامات و ابعاد و اهمیت عملکرد رییس سازمان برنامه و بودجه را منعکس نکرده است!

?برگزاری نشست ها و مذاکرات متعدد با وزارتخانه ها و سازمان ها و بخش های مختلف کشوری و لشکری یا با کمیسیون های مجلس و نمایندگان اصناف و گروههای مختلف از جمله فعالیت ها و کارهای معاون رییس جمهور است که بخش عمده ای از اوقات کاری و حتی زمان فراغت اداری دکتر نوبخت را به خود اختصاص می دهد و چنانچه بارها در اخبار و گزارش های مختلف در رسانه ها اعلام گردید ایشان حتی روزهای تعطیل و وقت شخصی خود را صرف سفرهای کاری و دیدار و پیگیری برنامه ها و پروژه ها و مشکلات مردم می کند.

?مایه ی تأسف است که مجری صدا و سیما با چشم پوشی بر همه ی این نکات مثبت و ارزشمند در مورد معاون رییس جمهور با بیانی کنایه آمیز عدم اجابت دعوت خود از دکتر نوبخت از سوی ایشان را حمل بر بی توجهی به مسایل مردم می کند!
نکته جالب و قابل ذکر این است که ظاهراً شبکه ی خبر سیما توقع دارد که برنامه ی گفتگو با مردم در خیابان و بازار(که غالباً اقدامی نمایشی و غیرمؤثر است!) بنا بر زمان مورد نظر این شبکه و بدون توجه به کثرت مشغله های کاری رییس سازمان برنامه و بودجه صورت پذیرد!!

?نکته جالب تر این است که مدیران چنین برنامه هایی در شبکه ی خبر توجه ندارند که در صورت تهیه ی چنین گزارشی از ملاقات حضوری دکتر نوبخت با مردم در خیابان و بازار اولاً چنین ملاقات و گفتگویی از نظر مکانی محدوده ی کوچکی را شامل می شود که همه ی اقشار و اصناف و گروههای اجتماعی در آن حضور ندارند تا مسایل خاص خود را با ایشان درمیان گذارند. ثانیاً با توجه به محدودیت های زمانی معمول در برنامه های گزارشی یا مستند رسانه ی سیما، از جهت زمانی نیز دکتر نوبخت موفق نخواهد شد که با افراد زیادی گفتگو کند. این در حالی است که رییس سازمان برنامه و بودجه در سفرها، دیدارها، مصاحبه ها، نشست ها و ارتباط با مردم در فضای مجازی با میلیونها ایرانی سخن می گوید؛ لذا این پرسش و ابهام پدید می آید که شبکه ی خبر سیما به دنبال چه هدف دیگری است که دستاوردها و نتایجی بیش از این داشته باشد؟!

?امید می رود که شبکه ی خبر و مجری برنامه ی مذکور عامداً به دنبال تخریب رییس خوشنام و مردمی سازمان برنامه و بودجه نباشد، در غیر این صورت باید گفت که خانم مجری شبکه ی خبری سوژه ی مورد نظر خود را اشتباه گرفته است و باید به دنبال کسانی باشد که نه حضور چشمگیری در رسانه ها دارند و نه در میان مردم!

?کافی است که مدیران محترم شبکه خبر نگاهی به آرشیو گزارشها و خبرهای مربوط به دکتر نوبخت در سالهای اخیر بیفکنند تا از این پس عمدا یا سهواً به طرح چنین شائبه ای بی اساس در رسانه ملی نپردازند! / خط اعتدال

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=14610

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: